مدیرکل میراث فرهنگی قم:
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم گفت: ۲ هزار کارگاه صنایع دستی در رشته های مختلف منبت کاری، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک و سایر رشته ها در قم مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۵۸۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۵ 28 March 2018

 

به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی اظهار داشت: بیش از یک هزار از این کارگاه هامربوط به رشته منبت، حدود ۳۵۰ کارگاه زیورآلات سنتی، ۶۰ کارگاه کاشی و معرق و سایر کارگاه ها به رشته هایی از جمله چرم، سفال، سرامیک، رودوزی، گره چینی و سایر هنرهای دستی است.

او ادامه داد: در استان قم چهار هزار و ۲۰۰ هنرمند صنایع دستی دارای پروانه فعالیت هستند که در رشته های مختلف به تولید صنایع دستی مشغول هستند.

رضایی اضافه کرد: از بین ۳۰۰ رشته صنایع دستی به ثبت رسیده در سطح کشور، هنرمندان استان قم در ۵۰ رشته فعال هستند.

او با اشاره به صدور گواهی کیفیت در کارگاه های صنایع دستی گفت: بر اساس شاخصه های استاندارد کارگاه های صنایع دستی مورد ارزیابی قرار می گیرند در صورتی که شاخصه های مربوطه را نداشته باشند فرصت به آنها داده می شود تا اقدام به رفع مشکل کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم گفت: صدور گواهی کیفیت باعث ایجاد رقابت سازنده در بین تولید کنندگان صنایع دستی، کیفی سازی تولیدها، شناسایی آثار فاخر، معرفی هنرمندان برتر به بازار عرضه و فروش، درجه بندی و برندسازی صنایع دستی می شود.

او با تاکید بر نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: استفاده از صنایع دستی و تولیدهای داخلی باید در بین مردم فرهنگسازی شود تا شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در این حوزه باشیم.

رضایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان قم بازارچه دائمی صنایع دستی ندارد این امر باید امسال با همکاری مسئولان مربوطه مورد توجه قرار گیرد تا صنایع دستی در این استان نه تنها برای مردم بلکه برای زائران به عنوان سوغات عرضه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار