رئیس اداره امور قرآنی قم به مهر خبر داد:
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با تشریح برنامه‌های متنوع قرآنی در سال ۹۶ از شناسایی استعدادهای برتر قرآنی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 26 March 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی اظهار کرد: طرح‌های قرآنی در استان قم با همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و متولی امر ترویج فرهنگ قرآن و موسسه‌های قرآنی مردم نهاد در سال ۱۳۹۶ انجام گرفته است که در این راستا پیشرفت برنامه‌ها و فعالیت‌ها نسبت به سال‌های گذشته مطلوب‌تر بوده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عملکرد یک ساله این اداره در سال ۱۳۹۶ را در بخش‌های آموزش، حمایت، برگزاری مراسم و محافل قرآنی، جلسات، همایش‌ و گردهمایی، جشنواره، مسابقات، صدور مجوز چاپ و نشرقرآن کریم، صدور و مجوز تاسیس خانه‌ها و موسسات قرآنی و... تشریح کرد.

وی از اجرای دوره‌های تخصصی ویژه استعدادهای برتر قرآنی با حضور ۲۰۰ نفر از استعدادهای قرآنی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۲۸ کلاس آموزش عمومی قرآن کریم با حضور ۳ هزار و ۴۲۰ نفر برگزار شد.

حجت‌الاسلام عظیمی برگزاری ۱۰ جلسه حفظ قرآن کریم با حضور ۱۵۰ نفر، آموزش قرآن ویژه مقطع کودکان (۳ تا ۷ سال) با برگزاری ۳۱۷ کلاس و شرکت ۴ هزار و ۷۶۳ نفر و برگزاری ۳۰ دوره تربیت متخصص قرآن کریم با حضور ۴۵۰ نفر را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۶ ذکر کرد.

وی از برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در ۴۱ مسجد خبر داد و افزود: در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم نیز ۳۳۲ نفر شرکت کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، اجرای طرح تصحیح قرائت نماز در مراسم اعتکاف در ۳۱ مسجد، برگزاری ۳ مراسم با قرآن در رمضان، برپایی ۱۴ محافل انس با قرآن کریم و برپایی دو همایش تخصصی حافظان قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های سال گذشته عنوان کرد.

حجت‌الاسلام عظیمی اظهار کرد: برگزاری همایش نخبگان قرآنی نوجوان و جشنواره قرآنی، برگزاری گردهمایی مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی، همکاری در برگزاری ۵ مسابقه قرآنی (قرائت، حفظ، اذان و...) با ادارات استان، برگزاری یک دوره مسابقه کتاب انقلاب (تفسیر و حفظ سوره مبارکه حجرات) ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی، حمایت نقدی از ۱۵ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی، حمایت از ۱۰ هیئت مذهبی با رویکرد قرآنی، صدور مجوز چاپ و نشر ۳۲۲ هزار جلد قرآن کریم و... از دیگر فعالیت‌های اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان قم در سال ۱۳۹۶ بود.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۰۳ موسسه قرآنی و ۱۹۱ خانه قرآنی داری مجوز در استان قم فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار