مسوول اداره هواشناسی شهرستان نی ریز مطرح کرد؛ به دلیل احتمال وزش باد در ایام پیش رو از سم پاشی و محلول پاشی درختان خودداری فرمایید.
کد خبر: ۵۷۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 15 March 2018

تابناک فارس به نقل از نبض نی ریز: علیرضا بهنام رئیس اداره هواشناسی شهرستان  گفت: به دلیل احتمال وزش باد در پیش رو از سم پاشی و محلول پاشی درختان خودداری فرمایید.

وی همچنین افزود: کشاورزان با توجه به عدم وجود بارش اقدام به پی آب مزارع بخصوص کل زا نمایند و در ساعاتی که وزش باد شدید است از سمپاشی مزارع و باغات خودداری فرمایید.

بهنام ادامه داد: به دلیل احتمال وزش باد در ایام پیش رو از سم پاشی و محلول پاشی درختان خودداری فرمایید.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان نی ریز عنوان داشت: نسبت به اصلاح آبگیرهای درختان انجیر اقدام نموده تا از نزولات آسمانی حداکثر استفاده به عمل آید.

این مقام مسوول نسبت به حفظ نباتات بیان داشت: با توجه به شرایط جوی و گرم شدن هوا و سبز شدن جوانه ها از روغن پاشی خودداری شود.

علیرضا بهنام خطاب به بخش امور دام تصریح کرد: دامداران به دلیل وزش باد شدید در طول هفته دام های خود را از وزش بادهای شدید محافظت نمایند.

وی خاطر نشان شد: گاوداران گوساله های خود را در این روزها در باکس های سرپوشیده نگهداری کنند و همچنین مرغداران نیز به دلیل تغییرات جوی نسبت به تهویه سالن ها دقت نمایند و زنبورداران نیز به دلیل وزش باد شدید از کلنی ها مراقبت نموده و تمهیدات لازم را بکار برند.

مسوول اداره هواشناسی نی ریز نسبت به امور دام اظهار داشت: با توجه به عدم بارندگی و عدم تأمین نیاز آبی باغات و مزارع کشاورزان اقدام به آبیاری با رعایت اصول فنی و استفاده بهینه از آب نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار