پیرو درج خبری با عنوان " بولدوزر‌های سرگردان در قلمرو امپراطور / رعشه بر اندام بیستون " پایگاه اطلاع رسانی مرصاد نیوز در روز جاری ۹۶/۱۲/۱۷ مدیریت پایگاه میراث جهانی بیستون با صدور جوابیه‌ای به حاشیه سازی‌های پیش آمده پاسخ داد.
کد خبر: ۵۷۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 10 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در متن این جوابیه آمده است:

«محوطة بیستون از دهة 50 میلادی عرصة پژوهش های باستان شناسی بوده است. باستان شناسان خارجی و ایرانی بسیاری با اهداف متفاوت راهی این محوطه شده اند و قریب 20 فصل کاوش در عرصة پایگاه میراث جهانی بیستون صورت گرفته است. ساماندهی جدی محوطه نیز پس از ثبت جهانی اثر آغاز شده و تا امروز نیز ادامه دارد، از این رو پایگاه میراث جهانی بیستون در سال 1396 تمامی فعالیت های باستان شناسی را با دقت ممکن، بر روی آخرین نقشة محوطه، جایابی و ترسیم نموده و روند فعالیت های ساماندهی را براساس این نقشه ادامه می دهد.

فعالیت های عمرانی اخیر نیز با توجه به نقشه باستان شناسی، با نظارت کامل کارشناسان باستان شناسی و با هماهنگی کامل معاونت میراث فرهنگی استان، در حاشیه جاده سنگفرش حاوی خاک های دستی و در محل اجرای تأسیسات و فعالیت های عمرانی قبلی انجام شده است. پروژه ساماندهی و اجرای تأسیسات الکتریکی فشار متوسط زمینی محوطه میراث جهانی بیستون که مراحل نخست آن آغاز شده با هدف برچیدن تیرهای برق عرصه و تقویت و زیرزمینی نمودن سیستم برق رسانی انجام می شود.»

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار