نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ با اتمام حجت با این شرکت در خصوص به ثمر رساندن این طرح، بیان داشت: اگر تعیین تکلیف نکنند و اگر این شرکت به وعده‌های داده شده و وظایف خود عمل نکند، اجازه صادرات حتی یک کیلو از مواد معدنی به آن داده نخواهد شد.
کد خبر: ۵۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 05 July 2015
معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کلنگ زنی‌پروژه‌ها در کشور تبلیغاتی نیست.

به گزارش مهر، علی یزدانی در شهرک صنعتی ویان شهرستان کبودر آهنگ حضور یافت تا کلنگ احداث کارخانه تولید فولاد آلیاژی را بر زمین بزند.

وی در این مراسم با اشاره به اینکه تولید فولاد پشتیبان دیگر بخش‌های تخصصی کشوراست، بیان داشت: استان همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی و مردان سخت گوش ظرفیت ویژه ای برای پرش سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه عمر همه ما فرصت کوتاهی برای خدمت است، ادامه داد: کلنگ زنی‌پروژه‌ها در کشور تبلیغاتی نیست بلکه به ثمر می‌رسد چراکه دولت به دنبال گذر از حرکت‌های پوپولیستی و به دنبال به ثمر رساندن پروژه‌ها است.

حمایت از سرمایه گذاری اشتغال و توجه به سرمایه گذاری رقابت پذیری ایجاد می‌کند

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی حرکتی مستمر است، بیان داشت: حمایت از سرمایه گذاری اشتغال و توجه به سرمایه گذاری رقابت پذیری ایجاد می‌کند.

یزدانی با تاکید بر انکه در شاخص‌های مربوطه به رتبه‌بندی بازار یکی از مهمترین موارد توجه به سرمایه‌گذاری و رقابت‌پذیری و صادرات‌پذیر بودن تولیدات است، گفت: تولیدات داخل کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با نگاه به ظرفیت‌های درونی و محور بودن صادرات صورت گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح فولاد شعار «ما می‌توانیم» محقق شده است، اذعان داشت: این طرح اثر بخشی بالایی دارد چراکه صنایع فولاد در دنیا حرف اول را می زند و سالانه ۱۳۰ میلیون تن تولید می‌شود و در این بین سهم ایران کمتر از هشت میلیون تن تولید در سال است.

وی هدفگذاری برای تولید ۵۰ میلیون تن را مناسب دانست و عنوان کرد: هدف‌‌گذاری سه و نیم میلیون تن برای استان کم بوده و باید با توجه به معادن موجود افزایش یابد.

محمد علی پور مختار با تاکید بر اینکه با شرکت صبا نور اتمام حجت کرده‌ایم، چرا که به درستی در استان کار نکرده است و تنها به صادرات راحت مواد معدنی با درآمد میلیاردی و بدون پرداخت حق دولتی پرداخته است، گفت: مالیات‌ها باید از آن‌ها گرفته شود کمااینکه این شرکت قول احداث واحد جدیدی را داده‌ و کلنگی در صالح‌آباد به زمین زد ولی زیر قولشان زده‌اند.

اجازه صادرات حتی یک کیلو مواد معدنی به شرکت صبانور داده نخواهد شد

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ با اتمام حجت با این شرکت در خصوص به ثمر رساندن این طرح، بیان داشت: اگر تعیین تکلیف نکنند و اگر این شرکت به وعده‌های داده شده و وظایف خود عمل نکند، اجازه صادرات حتی یک کیلو از مواد معدنی به آن داده نخواهد شد.

پورمختارگفت: اجازه نمی‌دهیم افرادی به بهانه تاراج منابع استان به ثروت دست یابند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها همدل و همزبان نیستند و قانون به بانک‌ها اختیار داده تا از منابع در دسترس به خوبی استفاده کنند، افزود: بانک ها باید منابعی که از مردم گرفتند را درست استفاده کنند و نباید از موقعیت خود سوء استفاده کنند.

وی گفت: بانک‌ها وارد بنگاه داری شده و خود رقیب شرکت‌های تولیدی شده اند که این کار تخلف است و حتی بانک‌ها از تولید حمایت نمی‌کنند که این کار تخلف است.

پورمختار عنوان کرد: پرونده ویژه‌ای برای بررسی عملکرد برخی از بانکها در خصوص نحوه حمایت تولید در کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شده است.

بانک‌ها در شعار خوب عمل می‌کنند ولی در اجرا و عمل برخورد مناسبی ندارند

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از منابع بانک‌ها در بنگاه داری هزینه می‌شود ولی با دستور العمل بانک مرکزی ۱۰ درصد کاهش یافته اما همین مقدار نیز بالا است، ادامه داد: بانک‌ها در شعار خوب عمل می‌کنند ولی در اجرا و عمل برخورد مناسبی ندارند.

عضو هیئت مدیره شرکت فولاد دژ پل نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این شرکت از شش سال پیش تأسیس شده است، گفت: برای اجرای این طرح مشکلات مختلفی داشتیم اما از همه مسئولان می‌خواهم باز هم حمایت‌های لازم را برای ادامه کار انجام دهند.

شایان ذکر است عملیات اجرایی فولاد دژپل آرین با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن شمش فولادی با استفاده از ۹۰ درصد آهن اسفنجی و ۱۰ درصد آهن قراضه در شهرک صنعتی ویان و سرمایه ثابت ۱۴۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۱۴ هزار و ۲۷۰ متر مربع در شهرک صنعتی ویان آغاز شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار