کد خبر: ۵۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 04 July 2015
دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور گفت: گردشگری سلامت نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد صورت می‌گیرد.
محمد پناهی، دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، گفت: توریسم سلامت در ایران تاریخچه کوتاهی دارد در حقیقت در سال 82 برای اولین بار توریسم درمانی در گردشگری ایران از سوی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گرفت. 
وی افزود: حوزه‌ گردشگری سلامت شامل سه بخش گردشگری تندرستی،گردشگری درمانی و گردشگری پزشکی است که هر کدام با توجه به روش‌ها و ویژگی‌های موجود متفاوت با دیگری است.
پناهی خاطرنشان کرد: گردشگری تندرستی به مسافرت توریست به دهکده‌های سلامت و مناطق دارای چشمه‌های آب معدنی و آب گرم اشاره می‌کند و در این نوع سفر توریست برای رهایی از تنش‌های زندگی روزمره و تجدید قوا بدون مداخله و نظارت پزشکی راهی سفر می‌شود معمولا این توریست‌ها بیماری جسمی مشخصی ندارند و بیشتر در پی بهره‌مندی از طبیعت شفابخش هستند.
وی ادامه داد:گردشگری درمانی هم به معنی مسافرت توریست به منظور استفاده از منابع درمانی طبیعی مانند آب‌های درمانی، نمک و لجن  است که معمولا برای درمان برخی بیماری‌ها صورت می‌گیرد و این نوع از گردشگری هم این روزها مورد توجه مسئولان گردشگری کشور قرار گرفته است بخصوص لجن‌درمانی که طبیعت ایران را در میان کشورهای همسایه به شدت محبوب کرده است. 
  دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور گفت: گردشگری پزشکی هم نوع دیگری از گردشگری سلامت است که در آن مسافرت به منظور درمان بیماری‌های جسمی یا انجام نوعی از عمل‌های جراحی تحت نظارت پزشکان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را گردشگری پزشکی می‌گویند  و در این نوع بیمار ممکن است پس از درمان و معالجه نیازمند استفاده از فضاها و خدمات گردشگری درمانی مانند آبگرم باشد که در این صورت ممکن است گردشگری او با سفر به نقاطی که این امکانات را دارند تکمیل شود.
وی در پایان گفت:امروزه‌گردشگری سلامت یک مکانیسم بسیار مناسب و درآمدزایی برای کشور است که هم بحث ارزآوری و هم بحث تبادل فرهنگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار