کد خبر: ۵۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 04 July 2015
مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: از تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در این استان طی ماه مبارک رمضان خبر داد.
علی اصغر شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با تشریح توصیه‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی البرز در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، هدیه‌ای است خداوندی و فرصتی کوتاه و مغتنم برای پاکسازی روح از پلیدی‌های دنیاست.
وی افزود:‌گرمای هوا در روزهای پیش رو می‌تواند موجب فساد زود هنگام محصولات غذایی شود، بنابراین ضمن دقت در تاریخ تولید محصولات، حتما نسبت به رعایت شرایط زنجیره سرد از سوی فروشندگان اطمینان حاصل کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درخواست می‌شود مردم از خرید گوشت و سایر فرآورده‌های دامی خارج از یخچال خودداری کنند.
شریفی ادامه داد: مردم در صورتی که اقدام به خرید گوشت چرخ‌کرده می‌کنند، توصیه می‌شود پس از خرید گوشت‌های دارای لیبل و تاریخ مصرف، نسبت به چرخ کردن آنها اقدام به عمل آورند و از خرید گوشت‌هایی که قبلا چرخ شده‌اند، خودداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان البرز یادآورشد: همچنین برخی از شرکت‌های معتبر اقدام به فروش گوشت‌های چرخ‌کرده بسته‌بندی شده می‌کنند که مردم می‌توانند از آن‌ها برای تهیه گوشت‌های چرخ‌کرده اقدام کنند.
وی در ادامه به مردم توصیه کرد تا جایی که امکان دارد از ماهی‌های منجمد و بسته‌بندی دارای تاریخ تولید و انقضا (با در نظر گرفتن ظاهر مناسب، بدون خونابه و یا نرمی بافت و یا تغییر شکل و رنگ و بوی نامطبوع) استفاده کنند.
این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه هرگونه فروش شیر به صورت فله مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان البرز نیست، تصریح کرد: شیرهای فله چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی هیچ گونه مزیتی نسبت به شیرهای پاستوریزه ندارند و احتمال وقوع بیماری بروسلوز یا تب مالت در آنها بسیار زیاد است، بنابراین توصیه می‌شود مردم از خرید این گونه شیرها خودداری کنند.
وی در پایان سخنان خود از تشدید نظارت بر فراورده های خام دامی در این استان طی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این راستا تمام مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی نظیر مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها، کشتارگاههای دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی و کارگاههای فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی به طور ویژه نظارت می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار