آیت الله مکارم شیرازی:
جاذبه و علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران، برای برخی دردناک است،از این حضور پرشور نگران هستند، و برای کمرنگ‌کردن آن تلاش کرده‌اند اما تلاش آنها به جایی نرسیده و اکثر علاقمندان به این مسجد، میان جوانان هستند که شایسته توجه است.
کد خبر: ۵۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 04 July 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز که در دیدار با تولیت و خادمان مسجد مقدس جمکران به‌مناسبت سالروز صدور دستور ساخت این مسجد سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در قرآن کریم آیات متعددی در خصوص ظهور حضرت ولیعصر(عج) آمده است گفت: در این آیات تاکید شده است در عصر ظهور در زمین اثری از ظالمان و ستمگران باقی نمانده و زمین میراث بندگان صالح خداوند است.

وی افزود: از این آیه نتیجه گرفته می‌شود که قیام بزرگی صورت می‌گیرد و زمین در دست ستمگران باقی نمی‌ماند و به بندگان صالحان خدا می‌رسد و از سوی دیگر، به همه تذکر می‌دهد که چنین قیامی در راه است. اینکه برخی به‌غلط می‌گویند برای ظهور حضرت باید فساد در جامعه فراگیر شود، اشتباه است و باید روز به روز بندگان صالح خدا تربیت شوند تا زمینه ظهور آن حضرت فراهم شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مسجد جمکران در غربت بود، اضافه کرد: درهای مسجد مقدس جمکران در آن دوران اغلب بسته بود ولی پس از انقلاب شور عجیبی به راه‌ افتاد و مسجد جمکران مورد اقبال مردم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: جاذبه و علاقه مردم به مسجد مقدس جمکران، برای برخی دردناک است و برای کمرنگ‌کردن آن تلاش کرده‌اند اما تلاش آنها به جایی نرسیده و اکثر علاقمندان به این مسجد، میان جوانان هستند که شایسته توجه است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: دلیل مخالفت برخی از افراد با این مسجد مقدس که جاذبه‌ای معنوی دارد و عبادات زیادی در آن انجام می‌شود، برای من مشخص نیست؛ بنده امیدوارم عظمت این مسجد روز به روز بیشتر، و پروژه‌های ناتمام آن زودتر تمام شود و تأسیسات آن برای زائران میلیونی‌ای که از راه‌های دور می‌آیند، جوابگو باشد.

وی با اشاره به تاسیس دارالشفا مسجد مقدس جمکران گفت: اخیرا توفیق یافتیم که دارالشفای مسجد جمکران را با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد تومان تکمیل کرده و پزشکان نیز به صورت افتخاری در این دارالشفا حضور یافته و مشغول خدمت رسانی به مردم شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: امیدواریم که دیگر مشکلات مسجد مقدس جمکران در بخش فعالیت‌های عمرانی هم برطرف شده و برای حل این مشکل نیز کمکی 10 میلیون تومانی را به تولیت مسجد مقدس جمکران اهدا می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار