به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان قاری مصری آخرین شب دهه دوم رمضان در محفل انس با قرآن تویسرکان حضور می یابد.
کد خبر: ۵۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 04 July 2015
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری خبر داد و گفت: سخنران این محفل امام جمعه شهرستان است.
به گزارش تسنیم، علی افشاری با اشاره به برپایی این مراسم در 15تیرماه امسال مصادف با شب 20ماه رمضان، اظهار داشت: محفل انس با قرآن در ساعت 10 شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد شهرک قائم این شهرستان برپا و اجرای مراسم تواشیح و استفاده از قاریان نوجوان شهرستان نیز از جمله برنامه‌های این محفل است.
وی با اشاره به برپایی سفره افطاری توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، گفت: در این مراسم به بیش از 3هزار نفر از فعالان جامعه قرآنی شهرستان و همچنین تعدادی از مساکین با کمک خیرین محترم افطاری داده می‌شود.
افشاری با اشاره به اجرای مراسم ضیافت الهی در سطح شهرستان، بیان کرد: مراسم جزء خوانی و ترتیل خوانی در بقاء متبرکه و امامزادگان شاخص در حال انجام است و در نیمه رمضان نیز به مناسب میلاد امام حسن مجتبی(ع) جشنی در بقاء متبرکه برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان از نصب پوسترهای نمایشگاهی سبک زندگی در 4مسجد و بقاء متبرکه سخن گفت و افزود: در لیالی قدر نیز مراسم احیا در بقاء برپا می‌شود.
وی از فعالیت بیش از 20کلاس حفظ قرآنی با فعالیت 25 مربی فعال در راستای طرح تربیت حافظان قرآنی خبر داد و افزود: در امسال که سال چهارم طرح تربیت حافظان قرآنی است بیش از 500 نفر در کلاس‌ها شرکت دارند که بیشتر این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.
افشاری با اشاره به اجرای برنامه آرامش بهاری و یاس نبوی در ابتدای امسال گفت: خیمه معرفت با حضور بیش از 2هزار نفر مراجعه کننده در چادر‌های مختلف نقاشی کنید جایزه بگیرید، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره خانوادگی نیز ازجمله فعالیت‌های این اداره در ابتدای امسال است.
وی از برگزاری همایش امامزادگان در 29 مردادماه مصادف با 5 ذی القعده خبر داد و افزود: این مراسم در سال گذشته در امامزاده محمد شأن آباد برگزار شد.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه در شهرستان تویسرکان 92 موقوفه وجو دارد، تأکید کرد: تنها یک موقوفه با نیت اطعام مساکین در ماه مبارک رمضان است.
وی از وقف زمینی جهت ساخت مسجد در امسال در شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه وقف در شهرستان می‌طلبد خیرین عزیز در این عرصه وارد شود و موقوفه‌های قرآنی را نیز مدنظر قرار دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار