تابناک: مسئول برنامه سلامت میانسالان شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: به دنبال اجرای برنامه های سلامت "سما" و "صبا" زنان 30 تا 59 سال شهرستان مورد تستها و آزمایشات دوره ای قرار گرفته و از نظر ابتلا به بیماریهای مختلف غربالگری شدند.
کد خبر: ۵۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 03 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، زهرا حقوقی در جلسه کمیته امور بانوان فرمانداری شهرضا معاینات غربالگری در خصوص ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، عضلانی و تغذیه و گوارش را از جمله برنامه های محوری طرحهای سلامت بانوان در این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: به دنبال مطالعات به عمل آمده زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به این بیماریها قرار دارند و از این جهت لازم است تا نظارت های درمانی این قشر از جامعه افزایش یابد.

وی جمعیت زنان را 45 درصد از جمعیت کل کشور اعلام کرد و افزود: به واسطه نقش فعالی که زنان و دختران در عرصه های مختلف اجتماعی بر عهده دارند لازم است تا خدمات عمومی از جمله تسهیلات درمانی به صورت ویژه در اختیار آنها قرار گیرد.

مسئول برنامه سلامت میانسالان شبکه بهداشت و درمان شهرضا 18 درصد از جمعیت شهرستان شهرضا را شامل زنان 30 تا 59 ساله ذکر کرد و گفت: زنان پنج برابر مردان در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند و این در حالی است که این قشر از جامعه 20 درصد بیش از مردان مبتلا به بیماری چربی خون می شوند.

حقوقی تصریح کرد: با توجه به ویژگی های حساس روحی و جسمی بانوان طرحهای سلامت ویژه این قشر از جامعه در حال اجرا است که به دنبال آن با تشکیل پرونده پزشکی و چکاپهای دوره ای تلاش می شود قبل از ابتلا به بیماری های حاد و صعب العلاج همچون سرطان تدابیر درمانی لازم اتخاذ و فرد به مراکز درمانی تخصصی معرفی شود.

وی کمبود نیروی انسانی را مهمترین مانع در مسیر اجرای برنامه های سلامت در سطح شهرستان برشمرد و اذعان کرد: متآسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی که معضل عمده شبکه بهداشت و درمان است موفق به اجرای طرحهای سبا و سما برای مردان نشده ایم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار