امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه به‌جرئت می‌توان ادعا کرد که مشکل بیکاری در خانواده مسئولان وجود ندارد، گفت: مشکل بیکاری در اکثر خانواده‌های ما وجود دارد و حق دارند در فضای سالم دراین‌باره مطالبه کنند.
کد خبر: ۵۶۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 07 February 2018

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در پاسخ این سؤال که آیا انقلاب اسلامی به اهداف خود دست‌یافته است، اظهار کرد: در این رابطه نمی‌توان به یک جمله بله یا خیر بسنده کرد بلکه لازم است بین موارد، جدایی و تفکیک قائل شویم.

وی افزود: در بحث سیاست خارجی و بین‌الملل آنچه را که تحت عنوان استقلال در انقلاب یاد می‌کردیم به این هدف کامل و یا نزدیک به کامل دست پیدا کرده‌ایم و این یکی از اهداف مهم انقلاب بود اما در مباحث داخلی نظام و کشور به تمام اهداف انقلاب دست پیدا نکرده‌ایم، وعده‌هایی را که به مردم دادیم نتوانستیم به‌طور کامل اجرا کنیم، وضع معیشت و زندگی مردم هنوز به آنچه لازم است نرسیده است، اگرچه در این زمینه جهش‌های موفق و خوبی داشته‌ایم و در مقایسه با دوران قبل انقلاب قطعاً امروز پیشرفت خوبی را شاهد هستیم اما متأسفانه آن ایده آل و مطلوبی که مردم انتظارشان از انقلاب است را نتوانسته‌ایم برای مردم به‌خوبی انجام دهیم.

حسن‌زاده در رابطه با روحیه جهادی اوایل انقلاب اظهار کرد: با مشکلاتی که کشور در حال حاضر دارد لازم است آن انسجام و یکپارچگی دوران اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس در بین مردم و مسئولان زنده شود که متأسفانه این روحیه خیلی کم‌رنگ شده است.

وی افزود: در بحث فرهنگی نیز نتوانسته‌ایم به اهداف انقلاب دست پیدا کنیم، بالا بودن آمار طلاق در جامعه، مسئله اعتیاد شاهد و مؤید این است که از آن اهدافی که ترسیم کرده‌ایم فاصله‌داریم.

امام جمعه موقت اهواز گفت: آگاهی، بصیرت، از خود گذشتگی و ایثار از جمله روحیه‌های مردم و مسئولان در دوران اوایل انقلاب و دفاع مقدس بوده و امروز برای دسترسی به اهداف انقلاب قطعاً به همان روحیه اول انقلاب نیاز داریم چراکه این روحیه‌ها و ارزش‌ها فقط اختصاص به همان دوران ندارد و نمی‌توانیم بگوییم بعد از پیروزی دیگر نیازی به این ارزش‌ها نیست

وی عنوان کرد: بحث اختلاس و دیگر مسائل در بین مسئولان در قوای مختلف، وضعیت دولت، مجلس و قوه قضائیه موجب شده از آن ایده آل‌های انقلاب فاصله پیدا کنند و این مسائلی است که باید بدون حب و بغض بلکه در یک فضای صادقانه و دلسوزانه موردتوجه قرار بگیرند.

آیت‌الله حسن‌زاده افزود: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارها با اعضای مجلس خبرگان به همین امر اشاره داشتند و فرمودند: باید ببینیم انقلاب در کجا توفیقاتش را کامل داشته و در کجا توفیقات کمتری داشته است.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت بالا بودن سودهای تسهیلات بانکی گفت: نظام بانکی نه در این دولت و نه در دولت‌های گذشته به‌هیچ‌وجه با اهداف انقلاب و آنچه موردقبول مراجع عظام تقلید است، سازگاری ندارد علاوه بر اینکه متأسفانه شاهد اختلاس‌های متعدد در این امر هستیم که موجب زجر و رنج مردم شده است.

وی افزود: راه‌حل اینکه بتوانیم به اهداف و آرمان‌های انقلاب دست پیدا کنیم این است که فرهنگ را تغییر بدهیم و قطعاً برای این کار باید از رأس جامعه شروع کنیم.

حسن‌زاده ضمن گلایه از تبعیض موجود بین مسئولان و مردم افزود: الآن تبعیضی که بین مردم و مسئولان وجود دارد موجب نارضایتی مردم شده است و جای این سؤال باقی است که مشکل بیکاری در بین چند درصد از خانواده‌های مسئولان وجود دارد و قطعاً در پاسخ باید گفت هیچ‌کدام از آن‌ها این مشکل را ندارند درحالی‌که مردم از این مشکل رنج می‌برند و این مشکل فقط برای مردم است، این حق مردم است که مشکلات و کاستی‌ها را بدون نگرانی و ترس و البته در فضایی سالم و آرام مطالبه کنند.

وی افزود: صداوسیما نیز از اینکه فقط نقش تعریف و تمجید و ستایش را داشته باشد باید خارج بشود و از کارشناسان باسلیقه‌های مختلف سیاسی دعوت کند و مجال طرح‌ها و نظرهای مختلف داده شود، این‌ها ضعف‌هایی است که در جامعه شاهد هستیم و باید با کمک یکدیگر این ضعف‌ها را برطرف کنیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار