نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در ارتباط گیری با روسیه به دور از نگاه ایدئولوژیک باید منافع خود را در نظر بگیرد.
کد خبر: ۵۶۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 07 February 2018

 به گزارش  تابناک ایلام، جلال میرزایی، در خصوص روابط بین آمریکا و روسیه، اظهار داشت: تحریم وزیر خارجه روسیه از سوی آمریکا در آستانه سفر نتانیاهو به مسکو معنای خاص خود را دارد و می‌‍‌توان این موضوع را می‌توان ذیل موضوع چماق و هویج تحلیل کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چماق را با تحریم و اعمال فشار بالای سر روسیه قرار می‌‎دهند، بیان کرد: از طرف دیگر نتانیاهو به مسکو سفر می‌کند تا امتیازاتی را به روسیه بدهد زیرا در لابی گری‌های واشنگتن نفوذ زیادی دارد.

وی با بیان اینکه تحریم وزیر خارجه روسیه همزمان شده با سفر نتانیاهو به مسکو، افزود: این شرایط ممکن است برای این باشد که اسرائیلی‎‌ها می‌خواهند با قول دادن در خصوص مذاکره و لابی‌گری در جهت حل مشکلات روسیه و امریکا بخواهند در ارتباط با پرونده ایران، از روسیه امتیاز بگیرند.

میرزایی با بیان اینکه روس‌ها بر خلاف دوران شوروی سابق به مسائل مختلف بصورت ایدوئولوژیک نگاه نمی‌کنند بلکه به دنبال تامین منافع خود هستند، ادامه داد: در سال‌های اخیر توسعه روابط ایران و روسیه به دلیل منافع و تهدیدات مشترک برای دو کشور بوده است.

وی افزود: منافع و تهدیدات دائمی نیست و اکنون پس از شکست داعش در سوریه و عراق، مقداری زمینه‌های همگرایی برای توسعه روابط ایران و روسیه کمتر شده و شرایط سابق حاکم نیست.

نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روسیه اکنون منافع دائمی دارد و نمی‌توان اصالتی به روابط سوریه با سیار کشورها داد، گفت: دوست و دشمن دائمی برای روسیه وجود ندارد بلکه منافع دائمی را پیگیری می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید نیروگاه بوشهر را فراموش کنیم زیرا تکیل آن از سوی روس‌ها بسیار طولانی شد و ایران هزینه‌های زیادی را متقبل شد، بیان کرد: در ارتباط گیری با روسیه نباید نگاه ایدئولوژیکی به روابط با روسیه داشته باشیم و در عرصه روابط بین‌الملل باید با چشمانی باز مسائل را رصد کنیم و در راستای منافع خودمان آن چیزی که به نفعمان است را اجرایی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار