به مناسبت دهه مبارک فجر و در جهت ارائه خدمات دولت خدمتگزار به مردم فهيم استان ، خلاصه اي از مهمترين اقدامات و دستاوردهاي مجموعه پست استان بشرح ذيل ارائه مي گردد.
کد خبر: ۵۶۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 05 February 2018

 

 به گزارش روابط عمومي اداره کل پست استان یزد ، به مناسبت دهه مبارک فجر و در جهت ارائه خدمات دولت خدمتگزار به مردم فهيم استان ، خلاصه اي از مهمترين اقدامات و دستاوردهاي  مجموعه پست استان بشرح ذيل ارائه مي گردد.
 

  • ساماندهی و بازسازی اماکن و تجهیزات پستی
  • ساماندهی و بازسازی ناوگان حمل و نقل و خودرویی
  • راه اندازی سیستم مدیریت پاسخگویی به شکایات ازطریق سایت http://eop.post.ir
  • راه اندازی سامانه هوشمند همراه نامه رسان
  • ایجاد سرویسهای نوین: اعتبار سنجی نشانی شهروندان ،پست من ، توزیع ویژه در روز قبول ، پست مستقيم الکترونيکي(EDM) ، پست مالی ،پست ترکيبي ، تمبر فاخر طلا و نقره، پست لجستيک، پست پخش، پست رسانه ، خدمات ويژه شهروندي (خوش) ، تجارت الکترونيک بين المللي ،سامانه خرید و فروش اینترنتی من و پست.
  • حذف قراردادهای غیر اقتصادی و عقد قراردادهای با ارزش افزوده در راستای توسعه خدمات نیابتی و رفاه حال مشتریان با شرکتهای ، سازمان ها و افراد حقیقی و حقوقی از جمله : ثبت اسناد ، شرکت مخابرات ، پزشکی قانونی ، اداره کل تأمین اجتماعی ، دادگستری ، شهرداری ، اداره کل مالیاتی ، اداره کل دامپزشکی ، بانکهای ملی ، مهر اقتصاد ، مسکن ، رسالت و .....
  • راه اندازی و بهره برداری از سیستم یکپارچه مبادله
  • تهيه لوازم و تجهیزات جدید نامه رساني شامل موتورسيکلت، کلاه کاسکت، لباس متحد الشکل، کیف نامه رساني و باکس موتور سيکلت .
  • ایجاد باجه های پستی در ادارات و مکانهای مورد نیاز مردم جهت کاهش تردد و تسریع در دریافت خدمات .
  • بالاتر بودن سرانه مرسوله پستی در استان نسبت به میانگین سرانه مرسولات پستی در کشور.
  • بهنگام سازی اطلاعات کدپستی در سطح استان و نصب پلاک کدپستی شهری و روستایی.
  • ارتقاء سیستمهای سخت افزاری متناسب با پیشرفت تکنولوژی.
  • استفاده ازتوانمندیهای بخش خصوصی درجهت توسعه خدمات وامکانات پستی درامورقبول وحمل ونقل مرسولات پستی.
  • استفاده از فن آوریهای نوین درجهت بهبود کیفیت خدمات پستی واتوماسیون نمودن باجه های قبول وواحدهای تجزیه وتوزیع.
  • اجرای بهینه طرح تکریم ارباب رجوع ،راه اندازی باجه ارتباط بامشتری وتهیه امکانات رفاهی برای مشتریان درباجه های پستی .
  • بکار گیری فن آوری های نوین به منظور بهبود فرآیندها و تحقق اصل مشتری مداری.
  • راه اندازی سامانه رهیاب مرسولات موزعین.
  • راه اندازی سامانه رهگیری تخصصی مرسولات پستی.
  • حذف تمبر و نقش تمبر بر روی مرسولات پستی و استفاده از نقش تمبر الکترونیکی.
  • راه اندازی خدمات ویژه شهروندی (خوش)
  • اخذ وجوه مرسولات خرید اینترنتی از طریق دستگاههای MPOS
  • حذف رسید فیزیکی و صدور رسید الکترونیکی خدمات پستی
  • ارسال ثبت دیجیتال

 

  • مهمترین اقدامات به عمل امده درراستای تحقق این طرح اقتصادمقاومتی دراستان به شرح ذیل است:

برگزاری جلسات کارگروه استانی  GNAFباحضورنمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط

تشکیل کمیته  تخصصی نقشه سرویس های مرتبط با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی

به هنگام سازی کامل کدپستی شهرهاو50%روستاهها مطابق با برنامه کشوری

به هنگام سازی بیش از 810 هزار رکوردکدپستی(717 هزار شهری و93 هزار روستایی)

پایان عملیات تعیین مختصات جغرافیایی ساختمانها درنقاط شهری استان

اهم اقدامات و دستاوردهاي اداره کل پست استان یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار