استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 10 درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند، بر توسعه امکانات شهری و مناسب سازی اماکنی که سالمندان به آن مراجعه می کنند تاکید کرد.
کد خبر: ۵۵۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 29 January 2018

مجید خدابخش در نشست شورای سالمندان استان، با اشاره به لزوم احترام به افراد مسن و سالمند گفت: باید در عین احترام به این قشر، نیازهای عاطفی و اجتماعی آنان را برطرف کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم امکانات دولتی را دراختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار دهیم تا در حوزه‌های مختلف مانند تفریحی، رفاهی و ورزشی برای سالمندان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان هم در این جلسه گفت: بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ حدود ۴۱۹ هزار نفر جمعیت سالمند در استان وجود دارد که بالای ۶۰ سال سن دارند و از این نظر، آذربایجان شرقی رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است.

محسن ارشدزاده دلایل افزایش جمعیت سالمند استان را کاهش موالید، افزایش امید به زندگی، کاهش میزان مرگ ومیر، بالا رفتن متوسط عمر افراد و مهاجرت نیروهای جوان از استان عنوان کرد و افزود: در حدود ۲۲ درصد، یعنی ۹۲ هزار نفر ازسالمندان استان نیازمند کمک و مراقبت دیگران هستند.

وی خاطرنشان کرد : خوشبختانه تنها یک درصد از این ۲۲ درصد در مراکز مراقبتی سالمندان نگهداری می شوند و مابقی بدلیل تعصبات دینی و فرهنگی توسط بستگان در منزل تحت مراقبت و نگهداری قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان فرهنگ سازی برای تکریم و احترام به سالمندان، توانمند سازی زنان سالمند و فراهم کردن مقدمات لازم برای تبدیل شهر تبریز به عنوان دوستدار سالمند در استان را از مهم‌ترین برنامه های شورای سالمندان استان بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار