ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از افزایش 20 درصدی میزان صادرات آذربایجان شرقی طی 10 ماهه سال 96 خبرداد.
کد خبر: ۵۵۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 29 January 2018

علی اصغر عباس‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک میلیون و 267 هزار و 47 تن کالا به ارزش یک میلیارد و شش میلیون و46 هزار و 923 دلار در مدت 10 ماهه سال‌جاری از گمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزش دلاری 20 درصد و از حیث وزن 28 درصد افزایش نشان می‌دهد .

وی افزود: عمده گروه کالاهای صادره شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، میوه‌های خوراکی، مرکبات، سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آن‌ها، فرآورده‌های غلات همچون آرد، نشاسته، قند و شکر و شیرینی، ماشین آلات، کاکائو و فرآورده‌های آن، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد و چدن آهن و فولاد بوده است .

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با بیان این‌که کالاهای صادراتی از آذربایجان شرقی به 101 کشور صادر شده است، عنوان کرد: عمده مقاصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان به ترتیب کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، ایتالیا، فدراسیون روسیه و چین بوده است .

وی با اشاره به کاهش 9 درصدی واردات به استان، بیان کرد: در این مدت 408 هزار و 721 تن کالا به ارزش 872 میلیون و457 هزار و 188 دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که از لحاظ وزن شش درصد و از حیث ارزش دلاری 9 درصد کاهش یافته است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی تصریح کرد: عمده کالاهای وارده شامل ماشین آلات وسایل مکانیکی و اجزاء و قطعات آن‌ها، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب، توتون و تنباکو، کاغذ و مقوا و اشیای ساخته شده از خمیر کاغذ، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، گوشت و احشای خوراکی، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره و فرآورده‌های خوراکی بوده است.

به گفته‌ی وی، این کالاها از 89 کشور مختلف دنیا و بطور عمده ازکشورهای ترکیه، آلمان، چین، امارات متحده عربی، ایتالیا ، گرجستان، ارمنستان، ژاپن، سوئد و جمهوری کره از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است .

وی خاطرنشان کرد: همچنین در همین مدت، بیش از یک میلیون و 10 هزار و 108 مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل مسافران خروجی 0.9 درصد افزایش و مسافرین ورودی پنج درصد کاهش داشته است ./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار