معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم از پیش بینی برداشت 9 هزار تن گیلاس از باغ های این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 01 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قم، رضا وکیل در این زمینه افزود: حدود 795 هکتار از باغ های استان قم در بخش های کهک و دستجرد زیر کشت محصول گیلاس قرار دارد. 

وی همچنین با اشاره به اینکه محصول زردآلو در سطح 575 هکتار در مناطق کوهستانی استان کشت شده است، اضافه کرد: برداشت محصول انگور از ارقام یاقوتی و مهدیخانی در یک هزار و 150 هکتار از باغ های قم آغاز شده و بیش از 11 هزار تن انگور یاقوتی در قم برداشت شده است. 

وی خاطرنشان کرد: سیاست های اجرایی بخش باغبانی به تفکیک محصولات باغی و اولویت بندی و الگوی کشت در مناطق تابعه و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تهیه و تدوین شده است. 

وکیل با اشاره به بازدید مستمر و نظارت لازم از مجتمع های گلخانه ای و محصولات خارج از فصل و تولید قارچ و نهالستان تولید نهال، بیان داشت: نظارت بر توزیع حدود 135 هزار اصل نهال یارانه دار پسته در مناطق تولید کشت باغ ها و برنامه ریزی و هماهنگی جهت توسعه کشت باغ های پسته، گل محمدی و محصولات خارج از فصل در مناطق مناسب استان از دیگر برنامه های اجرا شده توسط این معاونت به شمار می آید.

استان قم 0.46 درصد اراضی قابل کشت کشور معادل 70 هزار هکتار را دارا می باشد و در مقابل آن 0.56 درصد تولید محصولات کشاورزی کشور را بر عهده دارد.

از کل اراضی قابل کشت در قم، 52 هزار هکتار مخصوص محصولات زراعی مانند گندم، جو، یونجه و ذرت است و 18 هزار هکتار باقی مانده نیز مربوط به محصولات باغی از جمله پسته و گیلاس است.

سالانه 765 هزار تن محصولات کشاورزی در قم تولید می شود که 468 هزار و 418 تن آن مربوط به محصولات باغی و زراعی می باشد.

هفت درصد تخم مرغ، چهار درصد گوشت قرمز، 1.4 درصد شیر و 1.2 درصد گوشت سفید کشور در استان قم تامین می شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار