مدیر هماهنگی ستادهای استانی دیه کشور با اشاره به وجود هشت هزار و ۱۰۰ زندانی جرایم مالی در کشور گفت: برای آزادی این تعداد به ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.
کد خبر: ۵۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 01 July 2015

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کشانی شامگاه سه شنبه در جشن گلریزان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل افزود: در سال گذشته با برگزاری ۱۸۳ جشن گلریزان در سراسر کشور و نیز با حمایت خیرین و سایر نهادها هشت هزار و ۵۰۰ زندانی مالی آزاد شدند.

وی با بیان اینکه خیرین در این جشنهای گلریزان ۳۲ میلیارد تومان به زندانیان مالی کشور کمک کرده اند، ادامه داد: سه میلیارد تومان نیز از طریق خودپردازهای بانکهای عامل به آزادی زندانیان کمک شده که مجموع کمک های مردمی و خیری را به بیش از ۳۵ میلیارد تومان رسانده است.

مدیر هماهنگی ستادهای استانی دیه کشور با تاکید بر اینکه این میزان کمک مالی از سوی ۱۲۴ هزار خیر با ارقام متفاوت شکل گرفته است، متذکر شد: البته آزادی زندانیان جرایم مالی تنها از کمک های مردمی نبوده و صندوق تامین، شرکتهای بیمه، کمیته امداد، بانکهای عامل و خود دولت نیز در این خصوص کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه امسال برگزاری ۲۴۰ جشن گلریزان در سطح کشور برنامه ریزی شده است، متذکر شد: این جشنها عمدتا در ماه مبارک رمضان برگزار می شود که در استان اردبیل نیز برگزاری ۱۶ جشن در سطح شهرستانها برنامه ریزی شده است.

کشانی با اشاره به تاثیر گذشت و رضایت شاکیان در آزادی زندانیان مالی یادآور شد: در این خصوص گروه های ستاد دیه کشور ورود کرده اند و می توان گفت که ۴۰ درصد آزادی زندانیان طی سال گذشته با گذشت و رضایت شاکی صورت گرفته است.

وی همچنین از وجود هزار و ۶۰۰ زندانی مهریه و نفقه در زندان های کشور خبر داد و عنوان کرد: بخشی از کمک های ستاد دیه به این زندانی ها است، متاسفانه مهریه های نامعقول و تعهدات بی برنامه و احساسی در این زمینه موجب شده که شاهد زندانی شدن افراد به این دلیل باشیم که امیدواریم با تمهیدات وزارت دادگستری شاهد در این زمینه با کاهش زندانی روبرو شویم.

امام جمعه اردبیل نیز در این مراسم طی سخنانی افزود: قرآن و ائمه در آیات و روایات مختلف در جامعه اسلامی به دنبال پرورش عواطف انسانی هستند.

حجت الاسلام سیدحسن عاملی مقصد نهایی در پرورش و نهادینه کردن این عواطف را تقویت حس انسان دوستی و نوع دوستی در جامعه برشمرد تا از این طریق افراد جامعه به سایر انسانهای دچار مشکل کمک کنند.

آزادی ۷۴۰ زندانی مالی طی دو سال

رئیس دادگستری استان اردبیل نیز ستاد دیه را یک تشکل مردمی با هدف حل مشکل زندانیان جرایم مالی دانست و اضافه کرد: دستگاه قضایی بیش از هر دستگاهی مصر است که افراد در زندان نمانند چراکه در زندانها برخی مشکلات فرهنگی وجود دارد.

محمدعلی قاصدی با بیان اینکه مسائل روحی و روانی ناشی از مشکلات فرهنگی موجود در زندانها برای افراد زندانی تاثیرگذار است، بیان داشت: سال گذشته بیش از ۴۳۰ نفر از زندانیان جرایم مالی در استان آزاد شدند که این آمار نشان دهنده همدلی و همزبانی خیرین و مردم استان اردبیل است.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به خانواده های زندانیان خواستار حمایت شهروندان این استان از زندانیان جرایم غیرعمد بویژه خانواده های آنها شد.

معاون قضایی دادگستری نیز در این مراسم با اشاره به وجود ۴۳۴ زندانی جرایم مالی و غیرعمد در زندان های این استان ادامه داد: برای آزادی این افراد به بیش از ۲۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش خانواده های خود برگردند.

اسکندری با بیان اینکه در سال ۹۲ با بیش از ۱۶ میلیارد تومان کمک خیرین و نهادهای دیگر ۳۱۰ زندانی جرایم مالی آزاد شدند، تاکید کرد که در سال گذشته نیز با کمک ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی خیرین، مردم و دولت ۴۳۱ زندانی آزاد شده بودند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار