گزارش هواشناسی از بارش برف؛
میزان بارش برف که از صبح جمعه در تمامی مناطق استان اردبیل آغاز شده در ارتفاعات کوهستانی به یک متر رسیده است.
کد خبر: ۵۵۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 27 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، فعالیت سامانه بارشی مطابق پیش‌آگاهی‌های اعلام شده از پنج‌شنبه آغاز شده و بارش برف و باران تمامی مناطق اردبیل را در برگرفته است.

شدت بارش در مناطق شهری تا نیم متر و در کوهستان و ارتفاعات بیش از یک متر گزارش می‌شود. بارش برف همچنان در تمامی شهرها ادامه دارد و تردد شهروندان در سطح شهرها کاهش‌یافته و تردد خودروها به سختی انجام می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: بیشترین بارش برف در سطح شهرها از شهر سرعین با ارتفاع ۵۰ سانتی متر گزارش شده است.

علی دولتی مهر تصریح کرد: ارتفاع برف در مرکز استان تا ۱۰ سانتی متر بوده و در تمامی شهرهای مرکزی و جنوبی بارش برف تداوم دارد.

وی در گفتگو با مهر تاکید کرد: تنها در دو شهر پارس‌آباد و بیله سوار بارش برف و باران مشاهده می‌شود و در مابقی شهرها صرفاً بارش برف گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی استان با تاکید به تداوم بارش‌ها، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا عصر روز شنبه بارش‌ها ادامه یابد.

به گفته دولتی مهر با قطع بارش‌ها دمای هوا به شدت کاهش‌یافته و شاهد برودت و یخبندان خواهیم بود بطوریکه افت دما تا منفی ۲۰ درجه در روز دوشنبه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به بارش مقطعی برف در جاده ها و کولاک در گردنه های کوهستانی تاکید کرد: شهروندان باید از سفر غیر ضروری پرهیز کرده و برنامه سفر خود را با در نظر گرفتن شرایط جوی پیاده کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار