رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم گفت: سامانه ثبت تخلف در شهر قم باید تا افق ۱۴۰۰ به ۸۶ سامانه افزایش پیدا کند، درحالی‌که اکنون تنها یک سامانه ثبت تخلف در شهر قم وجود دارد.
کد خبر: ۵۴۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۶ 02 January 2018

به گزارش تابناک قم، وحید قلیج در بیست و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات مناسبی در ماه‌های اخیر درزمینهٔ حمل‌ونقل شهر قم ایجادشده است و متأسفانه با توجه به افزایش تعداد خودرو ، معابر شهر گسترش نیافته و بر میزان تصادفات نیز افزوده‌شده و از همین رونیز کنترل ترافیک مهم‌ترین کاری بود که در شهرداری انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم، هوشمند سازی ترافیک را موردتوجه قرارداد و گفت: هوشمندی سازی ترافیک طرح 5 ساله‌ای بوده که از سال 95 تا 1400 ادامه خواهد داشت، که برای انجام درست آن نیز چهار سامانه هوشمند در عرصه‌های مختلف برای کنترل ترافیک شهری در شهرداری قم صورت گرفته که می‌تواند نقش مهمی در کنترل و کاستن از میزان ترافیک در شهر قم داشته باشد.

قلیج ادامه داد: ترافیک حمل و نقل شهری جزء لاینفک شهری شده که اگر به‌درستی تدبیر نشود می‌تواند در مسئله پارکینگ، ترافیک، تصادفات روزافزون، آلودگی‌های زیست‌محیطی و غیره اثر سوء خود را نشان دهد.

وی عنوان کرد: افزایش ظرفیت معابر و افزایش ایمنی و ترافیک شهری، افزایش ظرفیت پارکینگ و رسیدگی سریع و به‌موقع ازجمله طرح‌های بوده که باید در جامع هوشمند سازی ترافیک در شهر قم را به‌درستی طراحی و اجرا شود.

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی سیستم کنترل ترافیک شهری تصریح کرد: برای راه‌اندازی سیستم یکپارچه ترافیک، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ترافیک و پردازش اطلاعات ترافیک و اطلاع‌رسانی به رانندگان ازجمله مهم‌ترین اقداماتی بوده که مرکز کنترل هوشمند ترافیک در شهر قم اجرایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید در افق 1400 شاهد کاهش 25درصدی درزمینهٔ تصادفات ،کاهش 10 درصدی سرعت خودروها در معابر حادثه‌خیز، کاهش 50 درصدی عبور از چراغ‌قرمز، کاهش 75 درصدی ورود به محدوده‌های ترافیکی و کاهش 10 درصدی آلاینده‌های هوای محیط‌زیست با راه‌اندازی سیستم جامع کنترل ترافیک در شهر تا افق 1400 باید در شهر قم ایجاد شود.

قلیج با تأکید بر اهمیت تجهیز شهر قم به سامانه‌های هوشمندی کنترل ترافیکی عنوان کرد:5 دستگاه دوربین کنترل و نظارت ترافیکی در حال حاضر در شهر قم وجود دارد که در سال 1400 باید به 300 دوربین نظارتی خواهد رسید که در طول 4 سال آینده به‌صورت متناوب بر میزان آن‌ها افزوده می‌شود، همچنین سامانه ثبت تخلف در شهر قم نیز تا افق 1400 به 86 سامانه باید افزایش پیدا کند، درحالی‌که اکنون تنها یک سامانه ثبت تخلف در شهر قم وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: روزانه بین 400 تا 500 تخلف روزانه توسط تنها سامانه ثبت تخلف شهر قم ثبت می‌شود، همچنین سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ‌قرمز نیز در افق 1400 باید به 50 سامانه هوشمند ثبت عبور از چراغ قرار افزایش پیدا کند.

وی افزایش تردد شمارهای موجود در شهر قم را موردتوجه قرار داد و گفت: در حال حاضر 3 سامانه تردد شمار در شهر قم بوده که در افق 1400 به 70 سامانه در 34 نقطه شهری افزایش پیدا خواهد کرد،سامانه هوشمند تقاطع نیز در افق 1400 به تعداد قابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

قلیج افزود: سامانه‌های هوشمند مدیریت پارکینگ نیز در افق 1400 به 10 سامانه ارتقا پیدا می‌کند، همچنین سامانه‌های هوشمند اطلاع‌رسانی نیز در افق 1400 تا 200 مترمربع درزمینهٔ تابلوهای اطلاع‌رسانی کاهش خواهد یافت.

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم با اشاره به افزایش ظرفیت سامانه‌های ذخیره‌سازی دوربین‌های نظارت ترافیکی در شهر قم ابراز کرد: با توجه با طرح جامع افق 1400، توانایی ذخیره حافظه 300 دوربین در مدت‌زمانی 3 ماهه در شهر قم ایجاد خواهد شد، از سال 95، 6 پروژه کم‌نظیر درزمینهٔ ترافیک در دست اجراست که می‌تواند درزمینهٔ ترافیک اثر قابل‌توجهی به وجود آورد.

وی با بیان برخی برنامه‌های ترافیکی شهرداری قم در سال 96 گفت: در سال 96 نیز 11 پروژه ویژه در شهر قم انجام می‌شود که در نوع خود بسیار ارزشمند است، همچنین در سال 97 نیز 8 پروژه ویژه در شهر قم انجام خواهد شد که بخشی از آن‌ها ادامه پروژه‌های سال 96 خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار