معاون بهبود تولیدات دامي جهادکشاورزی استان یزد از تلاش براي توسعه همه جانبه پرورش شتر در اين استان خبر داد و تاكيد كرد: هیچ محدودیتی برای صدور مجوز پرورش شتر در استان نداریم .
کد خبر: ۵۴۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 01 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»، «نادر سلیم» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا با بيان اين كه پرورش شتر در استان بیشتر به صورت مرتعی و سنتي است كه البته از ضعف‌هاي اين بخش نيز محسوب مي‌شود، اظهار كرد: در راستای ترويج پرورش صنعتی و پرواری شتر بیش از 20 مورد مجوز صادر شده و در اين باره نيز هیچ محدودیتی برای صدور مجوز نداريم.

وی از وجود 150 هزار نفر شتر در کشور خبر داد و گفت: استان یزد با داشتن 16 هزار نفر شتر توانسته جایگاه بسیار خوبی را در صنعت پرورش شتر به خود اختصاص دهد .

معاون جهادكشاورزي با اشاره به مقاومت بالاي شتر نسبت به سایر دام‌ها در مقابل بیماری‌ها و سازگاری آن با اقلیم گرم و خشک استان، تصريح كرد: تمام شهرستان‌های یزد مستعد پرورش شتر هستند ولي در اين ميان شهرستان‌های اردکان، بافق و بهاباد به ترتیب رتبه اول تا سوم پرورش شتر را در استان دارند .

سلیم همچنين به استقبال خوب مردم استان از خرید گوشت شتر اشاره و تصریح کرد: سالانه بیش از 450 تن گوشت شتر در استان یزد تولید و توزیع می‌شود و به دلیل ذائقه مردم به گوشت گرم مزاج، در بازار استقبال خوبي از آن می‌شود .

وی در مورد اهمیت توسعه پرورش شتر در استان نيز بیان کرد: با توجه به هزینه‌ها و درآمد حاصل از پرورش شتر و توجیه اقتصادی آن، این صنعت قابلیت گسترش و اشتغالزایی برای افراد زیادی را در استان خواهد داشت .

سلیم در پايان در مورد برنامه‌هاي جهادكشاورزي استان براي توسعه اين بخش نيز گفت: پرورش شتر به صورت مرتعی و صنعتی و توسعه همه جانبه آن در استان جز برنامه‌های بلند مدت بخش توسعه کشاورزی و اقتصاد مقاومتی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار