این روزها روند حرکتی استقلال، نمایش‌هایی که این تیم ارایه می‌دهد و البته نتایجی که می‌گیرد حسابی هواداران را به وجد آورده.
کد خبر: ۵۴۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 28 December 2017

به گزارش تابناک : آنها در همین مدت کوتاه کلی خاطرخواه وینفرد شفر شده‌اند که البته حق هم دارند. پیروزی چهار گله آبی‌ها برابر نفت آبادان که چهار روز قبل پرسپولیس را حذف کرده بود، دیگر جای تردیدی باقی نگذاشت که این استقلال با تیم چند ماه پیش خیلی فرق کرده. این وسط خیلی‌ها دارند به این فکر می‌کنند که کاش منصوریان زودتر رفته بود و شفر از ابتدای فصل هدایت تیم را بر عهده می‌گرفت. در این میان اما آنچه اغلب نادیده گرفته می‌شود این است که سرمربی قبلی استقلال هم از میانه‌های فصل پیش سیر صعودی‌اش را آغاز کرده بود. منصوریان در لیگ شانزدهم بعد از پشت سر گذاشتن یک نیم‌فصل ناموفق با استقلال، در دور برگشت همه را درو کرد و مثلا همین نفت آبادان را که الان سند افتخار شفر شده، در زمین خودش با سه گل شکست داد. در اینکه شفر مربی بهتری نسبت به منصوریان به شمار می‌آید، تردیدی نیست، اما فراموش نکنیم بررسی شواهد نشان می‌دهد تیم‌های علیمنصور همیشه در نیم‌فصل دوم راه می‌افتند و به این ترتیب شاید اگر امروز خود او هم سرمربی آبی‌ها بود، نتایجی شبیه همین رقم می‌خورد.

منصوریان پارسال نیم‌فصل اول را با استقلال روی پله پنجم جدول به پایان برد. تیم او در آن مقطع از 15بازی فقط 25امتیاز گرفته بود که میانگین کسب «1.66» امتیاز در هر بازی را نشان می‌داد. با این وجود استقلال منصوریان در نیم‌فصل دوم به شکل حیرت‌انگیزی اوج گرفت و فصل را با کسب عنوان نایب‌قهرمانی به پایان برد. استقلال در دور برگشت پارسال از 15بازی، 32امتیاز کسب کرد و این یعنی به طور متوسط از هر مسابقه «2.13» امتیاز به دست آورد. آبی‌ها با منصوریان قهرمان نیم‌فصل دوم شدند و نتایج درخشانی مثل پیروزی سه‌گله برابر ماشین‌سازی در کولاک تبریز، برتری دوگله در زمین ذوب‌آهن، پیروزی بر سپاهان و از همه مهم‌تر غلبه بر پرسپولیس را به ثبت رساندند. قصه مربیگری منصوریان در نفت هم همین بود. تیم او در لیگ پانزدهم در هفته نهم روی پله یازدهم قرار داشت، نیم‌فصل اول را در رده هشتم به پایان برد و در پایان فصل به رتبه پنجم دست یافت.

همه این شواهد نشان می‌دهد شاید اگر الان منصوریان هم سرمربی استقلال بود روند رو به رشد این تیم شروع شده بود، اما او در این چند سال هرگز متوجه اشتباهات مهمش در طول دوران آماده‌سازی تیم نشد. حتما تمرینات ابتدای فصل منصوریان مشکلات زیادی دارد که همیشه تیم‌های او از ثلث دوم لیگ به بعد راه می‌افتند. او اهمیت امتیازات ابتدای فصل را نادیده گرفت و فکر کرد همیشه مثل نفت یا استقلال پارسال به او فرصت به پایان رساندن پروژه‌اش را می‌دهند؛ اتفاقی که امسال رخ نداد و منجر به وداع تلخ علیمنصور با تیم محبوبش شد.

 

 

 

منبع : بانک ورزش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار