وزیر نیرو با اشاره به اینکه همان موافقت‌نامه وزیر نیروی وقت کشور در انتقال آب از خلیج فارس به کرمان مبنای کار و عمل وزارت نیرو است، گفت: دولت هیچ تعهدی برای تأمین مالی این طرح ندارد.
کد خبر: ۵۴۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 26 December 2017

رضا اردکانیان در کرمان با اشاره به وضعیت تأمین منابع مالی برای انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان اظهار داشت: همان موافقت‌نامه وزیر نیروی وقت کشور در انتقال آب از خلیج فارس به کرمان مبنای کار و عمل وزارت نیرو است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این موافقت‌نامه دولت هیچ تعهدی برای تأمین مالی این طرح ندارد گفت: بخش خصوصی متکفل تأمین منابع مالی طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان است و کنسرسیومی تشکیل شده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: از آنجا که بخشی از آب استحصالی ناشی از این طرح آب شرب برای استان هرمزگان و بعضی از مناطق در مسیر است و تأمین آب شرب وظیفه وزارت نیرو است این مقدار از پروژه را خرید تضمینی انجام می‌دهیم.

اردکانیان با یادآوری جلسه دو هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی با این موضوع افزود: مقرر شد هرچه سریع‌تر به‌اندازه‌ای که مقدور است نسبت به تنظیم قرارداد خرید تضمینی آب برای شرب اقدام کنیم که کمکی به تسریع در فعالیت‌های مربوط به این طرح می‌شود

 

منبع: تسنیم

برچسب ها: خلیج فارس ، انتفال آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار