سخنگوی شورای شهر قزوین:
سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: هویت اصلی و روح حاکم بر باغستان سنتی قزوین به عنوان میراث معنوی شهر باید حفظ شود.
کد خبر: ۵۴۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 25 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدیه‌سادات قافله باشی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به آرامستان بهشت صدر اظهار داشت: در واقع، حیات بهشت صدر در حال کشیده شدن به سمت باغستان بوده و می‌خواهم بدانم این روند ادامه دارد و یا حد و مرزی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: یکی از سؤال‌هایی که پیش می آید این است که چرا هنوز همسان‌سازی در دستور کار سازمان آرامستان قرار نگرفته و هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص مسئله حفظ باغستان ادامه داد: چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که هویت اصلی و روح حاکم بر باغستان سنتی قزوین به عنوان میراث معنوی و میراث ناملموس شهر حفظ شود.

قافله‌باشی یادآور شد: قطع به یقین سازمان باغستان‌ها با یک سیاستی احداث شده اما سؤالی که پیش می‌آید این است که سازمان باغستان با باغداران است یا علیه آنان عمل می‌کند.

این مسؤول تصریح کرد: آنچه که مسلم است، سازمان باغستان باید به کل باغستان‌های شهر به صورت یکسان خدمات ارائه دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد: گرچه منکر زحماتی که دوستان شهرداری در باغستان کشیده‌اند، نیستم اما به نظر می‌رسد حوزه باغستان هم جزو حوزه‌های چند دستگاهی است.

قافله‌باشی عنوان کرد: بارها گفته شده است شهرداری هزینه‌های بسیاری را برای حفظ باغستان انجام داده است اما در این بین شهرداری همچنان مقصر شناخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که وجود صاحب‌نظران و تشکل‌های محیط زیست، فعالان زیست محیطی، سازمان امور اراضی و همچنین میراث فرهنگی که هر کدام حرفی برای گفتن دارند، می‌تواند مشکل باغستان را بین دستگاهی حل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار