سرپرست پلیس آگاهی استان فارس از افزایش ۵۰ درصدی دستگیری متهمان سارق منازل در استان خبر داد و گفت: بیشتر متهمان مربوط به شیراز هستند و اوج فعالیت و سرقت از منازل در ساعات ۱۷ تا ۲۱ شب صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 24 December 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم: سرهنگ محسن سروقد بعدازظهر امروز در نشست خبری از تشکیل دایره مبارزه با سرقت منازل در پلیس آگاهی استان فارس خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته دستگیری سارقان منزل در استان فارس 50 درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با تشکیل دایره مبارزه با سرقت منازل عزم جدی برای جلوگیری از سرقت منازل آغاز شده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد اغلب سارقان برای سرقت منازلی را انتخاب می‌کنند که خانواده‌ها در هنگام خروج نکات امنیتی را رعایت نکردند.

سروقد از ناامن کردن استان برای سارقان خبر داد و گفت: سرقت احشام امسال در فارس سرقت احشام افزایش یافته به گونه‌ای که در 24 ساعت گذشته از یک باند 5 نفره 200 راس گوسفند سرقت شده که تمامی اعضا این باند دستگیر شدند. 

سرپرست پلیس آگاهی استان فارس به دستگیری پرونده متهمان پرونده بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته 3 کلاهبردار  با هویت مشخص با مهر جعلی داروهای کمیاب را از داروخانه دریافت و به قیمت گران در بازار به فروش می‌رساندند که پس از اینکه کارشناسان بیمه سلامت به نسخه‌های مشکوک می‌شوند  این افراد دستگیر شدند.

وی افزود: پس از بازجویی‌های اولیه مطلع شدیم این افراد از تعداد 66 دفترچه، مبلغ 660 میلیون  تومان کلاهبرداری کردند. 

سروقد از شهروندان خواست نسبت به  شگردهای کلاهبرداران دقت بیشتری داشته باشند و بیان کرد: مدتی است کلاهبرداران افرادی را که از طریق سایت‌های دیوار و شیپور تصاویر اموال و کالا‌های خود را برای فروش آگهی می‌کنند، شناسایی و سپس با تماس یا ارسال پیامک از طریق این سایت‌ها از فروشندگان سوء استفاده می‌کنند. 

وی گفت: این افراد شیاد خود را خریدار اجناس معرفی کرده و در نهایت پس از انجام مانور‌های متقلبانه و جلب اعتماد فروشندگان به روش‌های ماهرانه‌ای اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرپرست پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت‌های پلیس است، گفت: در 9‌ ماهه منتهی به دیماه امسال 38 درصد افزایش در کشف کالای قاچاق را شاهد بوده‌ایم و ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت، 19 6 میلیارد و 557 میلیون تومان ارزیابی می‌شود حال آنکه در مدت مشابه سال گذشته 143 میلیارد و 218 میلیون تومان بوده است.

سروقد گفت: پلیس آگاهی استان فارس موفق شد با انجام اقدامات پیگیرانه و تخصصی، بعد از 12 سال یک قاتل را دستگیر کند. 12 سال قبل وقوع یک درگیری در محدوده‌ کلانتری 18 شیراز منجر به قتل فردی شد. 

وی افزود: قاتل در این پرونده متواری شده بود که با گذشت 12 سال از ارتکاب جرم، در شهر ساری شناسایی و دستگیر و به شیراز منتقل شده است.

سروقد همچنین از دستگیری یک قاتل بعد از 6 سال خبر داد و گفت: 6 سال قبل زنی در محدوده‌ دارالرحمه‌ شیراز بر اثر اصابت گلوله کشته و قاتل متواری شد. قاتل متواری بعد از شش سال در یکی از روستاهای شهرستان شیراز شناسایی و دستگیر شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار