مدیرکل راهداری استان اردبیل
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در هشت ماهه امسال تردد ۶۶۰ هزار و ۳۵۱ مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۵۴۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 22 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، علی رحمتی در تشریح وضعیت حمل‌ونقل عمومی در پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: در هشت‌ماهه امسال 660 هزار و 351 مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد داشتند که از این تعداد 155 هزار و 112 نفر مسافر ایرانی است و حدود 78 درصد این مسافران نیز اتباع جمهوری آذربایجان هستند که با هدف توریسم سلامت و گردشگری وارد استان اردبیل شدند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 515 هزار و 239 مسافر خارجی از پایانه تردد داشتند، افزود: از مجموع کل مسافران وارد شده به استان اردبیل که از گمرک بیله‌سوار تردد داشتند 78 درصد از کل مسافران پایانه اتباع آذری هستند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چند درصدی را نشان می‌دهد چرا که امسال شاهد تردد زائران اتباع آذری از مرز بیله‌سوار برای عازم به کربلا بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: از کل مسافران 104 هزار و 65 نفر با وسایل نقلیه و مابقی با پای پیاده تردد داشتند که 84 درصد مسافران با پای پیاده تردد داشته و از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد استان اردبیل شدند که در نظر داریم تا با 24 ساعته کردن ساعات فعالیت گمرک بیله‌سوار نسبت به ساماندهی تعداد مسافران و دیگر مسائل مربوط به گمرک اقدام کنیم.

رحمتی با تاکید بر افزایش شرکت‌های مسافربری در سطح استان اردبیل و اهمیت این موضوع گفت: هم‌اکنون 7 شرکت حمل و نقل بین‌المللی در اردبیل فعالیت دارند که در مجموع نیز 52 شرکت حمل‌ونقل مسافر در استان فعال هستند که نیاز است تا این میزان شرکت های بین‌المللی و حمل و نقل مسافربری را افزایش دهیم.

وی با اشاره به ورود زائران آذربایجانی کربلا از مرزهای اردبیل و اعزام به سفر زیارتی کربلا نیز اظهار کرد: در اربعین حسینی 3 هزار و 750 مسافر از پایانه جابه‌جا شدند که بخشی از مسافران اعزامی به کربلا اتباع جمهوری آذربایجان بودند که نیاز است تا به منظور افزایش این میزان مسافران و زائران نسبت به تسهیل تردد در پایانه مرزی بیله‌سوار اقدام کرد چرا که این مرز و گمرک ظرفیت بیشتر را دارد که در همین رابطه در سال‌های اخیر زیرساخت‌های رفاهی پایانه مرزی بیله‌سوار به صورت ویژه تقویت و ساماندهی شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار