فرماندار شهرستان بافق:
فرماندار بافق در جمع شبکه زیست محیطی استان یزد اظهار كرد: هم‌‌صدايی، همراهی و هم‌گرايی لازمه برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و توسعه‌ای است.
کد خبر: ۵۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 28 June 2015
به گزارش تابناک یزد "سید مهدی طلايی مقدم" با ابراز خرسندی از حضور تشکل‌های زیست محیطی به بافق بر لزوم وحدت رویه سازمان‌های دولتی و غیر دولتی تأکید کرد.

وي با اشاره به اهداف بلند مدت دولت در سند توسعه ششم از توجه دولت به مسائل محیط زیستی ابراز خوشنودی کرد و افزود: با این رویکرد دولت  برخی قوانین و مقررات نیاز به اصلاحات دارد و همچنین سند چشم‌انداز توسعه نیز نیازمند بازنگری است.

فرماندار نگرانی و حساسیت تشکل‌های زیست محیطی استان یزد را قابل تأمل و تقدیر دانست و گفت: این  جلسات باید تداوم داشته باشد و باید سعی کنیم که در مسائلی که اختلاف نظر است به توافق برسیم و با هم تعامل داشته باشیم.

طلايی‌مقدم به مباحث توسعه صنایع استان خصوصاً واحدهای فولاد در گذشته اشاره و عنوان کرد: شهرستان‌هايی بودند که اصرار به آوردن این صنایع به شهر خود داشتند و الان بعد از گذشت حدود 15 سال، اثرات مخرب این واحد‌ها بر محیط زیست و زندگی مردم را شاهد هستند؛ اثرات بسیار مخربی كه در آلودگی هوا و افت آب‌های زیرزمینی، خود را نشان داده است.

این مسئول چهار محور توسعه‌ای در چشم‌انداز شهرستان بافق را بحث تکمیل صنایع جوار معدنی بر اساس مسائل محیط زیستی، صنايج جوار ريلي، صنایع  توریست و گردشگری و کشاورزی و دامپروری با تأکید بر نخیلات و آبزی‌پروری به ویژه ماهی تیلاپیا عنوان کرد.

وی همچنین عمده بحث زیست محیطی شهرستان بافق را توجه به منطقه حفاظت شده گزوئیه ذکر و تصریح کرد: توجه به دو محور سيروس آباد و قطرم – شادكام به عنوان جاده دسترسي منطقه محروم سبزدشت قابليت مطالعه دارد.

طلايی‌مقدم با بیان این که سیروس آباد در مقایسه با قطروم – شادکام توجیه کمتری دارد، اظهار كرد: تونل شادکام که در حاشیه زیستگاه قرار دارد می‌تواند گزینه مناسبی برای این امر باشد و در هفت روز آینده مطالعات آن آغاز خواهد شد.

وي همچنين از راه‌اندازی اولین مرکز ملی تحقیقات یوزآسیايی و همچنین برگزاری همایش بین‌المللی یوز آسیايی در سال جاری در بافق خبر داد و از تشکل‌های زیست محیطی جهت همکاری و همراهی دعوت کرد.

فرماندار  در پایان طبیعت بافق را  بسیار زیبا دانست و گفت: وجود منابع طبیعی چون کویر، اماکن دیدنی و آثار ژئوتوریسمی ذخایر خدادادی هستند که از گذشته به جا مانده و وظیفه ما نگهداری آن برای نسل‌های آینده است.

قانون گرايی و توجه به خواست مردم باید محورهای همگرائی ما باشد

"سید عباس هاشمی" دبیر شبکه زیست محیطی استان نیز با بیان این که صحبت‌های فرماندار، فرمایشات رهبری در خصوص همدلی و همزبانی دولت و ملت را برایشان تداعی کرده است، افزود:  هرچند ادبیات گفتار ما متفاوت است، اما همه یک حرف داریم.

وي تصریح کرد: فعالیت‌هايی که در گذشته بدون در نظر گرفتن آمایش سرزمین انجام شده جز پشیمانی حاصلی نداشته و بعضاً منجر به فاجعه محیط زیستی نیز شده است.

هاشمی ادامه داد: همه ما عضو یک خانواده هستیم و در یک کشتی قرار داریم که اگر نقطه‌ای از آن آسیب ببیند، همه ما را غرق خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که باید خواست و نیاز مردم تحقق یابد، افزود: قانون گرايی، کار کارشناسی و توجه به خواست مردم باید محورهای همگرايی باشد.

هاشمی ادامه داد: انشالله با همفکری هم بتوانیم نه تنها مشکلی را به مشکلات موجود  نیفزاييم، بلکه بتوانیم مشکلی را نیز برداریم و فعالیت‌ها را با کمترین آسیب زدن به طبیعت انجام دهیم.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: خواسته شبکه زیست محیطی استان یزد ايجاد جاده‌ای است که نیاز مردم است در بهترین نقطه که کمترین آسیب زیست محیطی را داشته باشد.

در ادامه جلسه نیز برخی از نمایندگان تشکل‌های زیست محیطی استان نیز به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند  که عمدتاً خواستار توجه مسئولین شهرستان بافق به حوزه گردشگری، منابع طبیعی و نجوم و همچنین انجام مطالعات لازم برای انتخاب محور مناسب ساخت جاده شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار