کد خبر: ۵۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 28 June 2015
رضا چمن  در نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بر اساس بررسی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی این استان در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت از 7 برنامه در 5 برنامه از متوسط کشوری بهتر عمل کرده است.

وی عنوان کرد: ماندگاری پزشکان متخصص در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی عملکرد استان 60 درصد بوده در حالی متوسط کشوری 56 درصد بوده است.

چمن با اشاره به اینکه در بحث پرداختی‌ها نیز وضعیت مطلوبی داریم، افزود: ارتقای کیفیت خدمات ویزیت عملکرد استان 74 درصد بوده و متوسط کشوری 60 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کیفیت هتلینگ بیمارستان ها درصد تحقق هدف 60 درصد بوده وو متوسط کشوری 59 درصد بوده است که در این طرح نیز شاهد درخشش مجموعه استان هستیم.

چمن با اشاره به اینکه تحقق هدف ترویج زایمان طبیعی در استان 67 درصد است در حالی متوسط کشوری 66 درصد را نشان می‌دهد، گفت: همچنین تحقق هدف استان در رعایت تعرفه‌ها 66 درصد بوده که متوسط کشوری 63 درصد است.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد پا به پای دیگر استان‌ها اجرایی شد اما اجرای این طرح در استان به دلیل ضعف زیرساخت‌های بهداشت و درمان و مشکلات بیمارستان‌ها، سخت تر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وزارت به صورت محسوس و نامحسوس اجرای طرح را در بیمارستان‌ها زیر نظر گرفته است، اظهار داشت: این استان به رغم همه مشکلات جزء استان‌های پیشتاز در اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

چمن با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های طرح تحول نظام سلامت خدمات بهتر است پس اگر انتظار خدمات بهتر و بیشتر را داریم باید در پرسنل انگیزه ایجاد کنیم، افزود: در طرح تحول نظام سلامت، افزایش پرداخت به پرسنل را داریم که اگرچه نقطه مطلوب نیست اما با گذشته تفاوت فاحشی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار