رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مجسمه پرنده هما به عنوان نماد زیست محیطی در میدان ایران‌دوچرخ شهرک مینودر نصب می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 16 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیده‌مهدیه قافله‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به مجسمه میدان ایران‌دوچرخ شهرک مینودر اظهار داشت: شکل این مجسمه پرنده هما به عنوان نماد زیست محیطی است.

وی افزود: مسؤولان مربوطه در حال تهیه مجسمه یاد شده هستند تا با هدف اشاعه حفظ محیط زیست در این میدان نصب شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین به انجمن معتادان گمنام اشاره کرد و گفت: این انجمن هم درخواست بهره‌گیری از امکانات تبلیغاتی سطح شهر قزوین به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه مطالب آموزشی به شهروندان قزوینی و بیماران بهبود یافته دارد.

قافله‌باشی با اشاره به انجمن حمایتی همیاران سرمد مطرح کرد: این انجمن شعار هر بطری یک ویلچر یا یک کار خیر دارد که باید در این راستا مسؤولان مجموعه مدیریت شهری پیش‌گام شوند.

این عضو شورا با بیان اینکه سرهای نوشابه و خمیردندان که قابل بازگشت است باید جمع‌آوری شود، عنوان کرد: این موضوع با فرهنگ‌سازی مناسب می‌تواند بین شهروندان قزوینی ترویج یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار نصب 100 عدد از اقلام تبلیغاتی همانند بنر با هماهنگی سازمان پسماند و خدمات شهری شهرداری قزوین در مکان‌های مختلف شد و گفت: این بنرها را می‌توان در پارک‌ها و فضای سبز برای جمع‌آوری سرهای بطری نصب کرد.

قافله‌باشی با بیان اینکه تشکل‌های مختلف شهر قزوین درخواست استفاده از فضاهای تبلیغاتی داشتند، تشریح کرد: اگر در سال‌های گذشته این فضاها در اختیار گروه‌های خاصی قرار گرفته باید ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: باید تاریخ واگذاری و پایان قرارداد شهرداری با گروه‌های بهره‌برداری از فضاهای تبلیغاتی به طور کامل مشخص شود تا اگر فضای خالی شد، در اختیار تشکل‌ها قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: باید شهرداری و شورا به تشکل‌ها کمک کند تا در راستای رفع مشکلات شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های بسزایی برداشته شود.

قافله‌باشی یادآور شد: اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین با چند تشکل غیردولتی دیدار داشته‌اند و مطالبی در خصوص توانمندسازی زنان و خانواده بیان کرده و تصمیمات لازم ارائه شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه قزوین پایتخت کتاب ایران معرفی شده است، گفت: مقرر شده شورای اسلامی شهر قزوین با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همکاری لازم را داشته باشد و مبلغی را با نظر مساعد اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در نظر گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار