رئیس اداره ارشاد آبیک:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: لازم است احساس نیاز مردم به کتاب در جامعه ایجاد شود و به سمت مطالعه کتاب سوق یابند.
کد خبر: ۵۳۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 03 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، کریم‌الله زرگر صبح امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی نویسندگان و شعرای شهرستان آبیک در محل کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) این شهرستان اظهار داشت: از دوران کودکی فرهنگ نوشتن در ما نهادینه نشده که به راحتی بتوانیم دست به قلم شویم.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود از نوشتن مطالبی که در گذشته توسط نویسندگان به رشته تحریر و چاپ درآمده، خودداری شود چراکه نتیجه نمی‌گیریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به درگیری بسیاری از مطالب در جامعه امروز نیاز است با توجه به ذائقه مردم مطلب و کتاب نوشته شود که با تحقق این مهم، قطع به یقین مردم هم استقبال می‌کنند.

زرگر با تأکید بر فراهم کردن زمینه لازم برای جلوگیری بی‌رویه افراد جامعه از کتاب به سمت فضای مجازی اضافه کرد: اگر روزانه 20 دقیقه کتاب مطالعه شود در هفته یک جلد کتاب و در سال 50 جلد کتاب مطالعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با مطالعه کتاب علامت سؤال‌هایی که در ذهن انسان وجود دارد، به مرور زمان از بین می‌رود.

این مسؤول بیان کرد: اگر والدین عملگرا باشند و خود اهل مطالعه و کتابخوانی باشند فرزندان آنان هم راغب شده و اهل کتاب می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک افزود: بهتر است در زمینه فرهنگ منطقه آبیک تحقیق و بررسی و کتاب نوشته شده و به چاپ برسد.

زرگر ادامه داد:  در هر عرصه‌ای در شهرستان آبیک ظرفیت و توانمندی وجود دارد اما به دلیل نبود مکانی برای ابراز احساسات، استعدادها شکوفا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی جایگاه کتاب را نمی‌گیرد، اضافه کرد: کتاب حاصل خون دل خوردن ناشرانی بوده که زحمات بسیاری برای نوشتن و چاپ کتاب‌ها کشیده‌اند.

این مسؤول فرهنگی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود فرهنگ غنی اسلام و قرآن و احادیث ائمه‌اطهار(ع) و تاکید بر علم‌آموزی و کتاب‌خوانی، لازم است احساس نیاز مردم به کتاب در جامعه ایجاد شود و به سمت مطالعه کتاب سوق یابند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک اذعان کرد: نویسندگان با احساس نیاز و خالی بودن جامعه از کتاب، با علاقمندی دست به جیب شده و کتاب‌های مختلفی را به چاپ رسانده‌اند.

زرگر اظهار امیدواری کرد: جلسات هم‌اندیشی نویسندگان خروجی مطلوب داشته باشد چراکه در غیر این صورت، همانند آب در هاون کوبیدن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار