حسین افشاری با بیان اینکه 11 کارگاه میوه خشک‌کنی در سطح شهرستان ایجاد شده است، گفت: بانی اصلی در ایجاد کارگاه‌های خشک‌کن میوه بسیج سازندگی استان و سپاه ناحیه شهرستان اسدآباد است که تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شد به طوریکه ایجاد این کارگاه‌ها علاوه بر اشتغالزایی مستقیم، موجب افزایش ارزش‌افزوده محصولات باغی شهرستان خواهد بود.
کد خبر: ۵۲۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 25 November 2017
به مناسبت چهارمین روز از هفته بسیج نخستین تعاونی خشک‌کن میوه در راستای اقتصاد مقامتی این شهرستان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان اسدآباد در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری این طرح با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: دولت در راستای تحقق این شعار تسهیلات زودهنگام با ارائه طرح توسعه‌ای و اشتغال‌آفرین پرداخت ‌می‌کند به طوریکه تا کنون 120 طرح اشتغالزایی و توسعه‌ای معرفی شده و تا پایان آذرماه باید به 400 طرح برسد که می‌طلبد متقاضیان نیازمند به توسعه طرح خود با ارائه آن از تسهیلات دارای 3 تا 6 درصد سود، استفاده کنند.

حسین افشاری با بیان اینکه 11 کارگاه میوه خشک‌کنی در سطح شهرستان ایجاد شده است، گفت:  بانی اصلی در ایجاد کارگاه‌های خشک‌کن میوه بسیج سازندگی استان و سپاه ناحیه شهرستان اسدآباد است که تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شد به طوریکه ایجاد این کارگاه‌ها علاوه بر اشتغالزایی مستقیم، موجب افزایش ارزش‌افزوده محصولات باغی شهرستان خواهد بود.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان اسدآباد هم در مراسم افتتاح این تعاونی اظهار کرد: طی چند ماه اخیر 11 کارگاه خشک‌کن میوه در سطح شهرستان اسدآباد به همت بسیج سازندگی با استفاده از تسهیلات لازم به متقاضیان افتتاح و راه اندازی شده است.

سرهنگ حسن مرادی با بیان اینکه اکثریت کارگاه‌های فوق طی دو و یا سه ماه اخیر در شهرستان در  راستای اقتصاد مقاومتی افتتاح و راه‌اندازی شده‌اند، افزود: برای این تعداد کارگاه خشک‌کن میوه اعتباری افزون بر 250 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تعداد اشتغال ایجاد شده این طرح‌ها را 40 نفر اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع 11 کارگاه خشک‌کن میوه، یک کارگاه به صورت تعاونی بوده و مابقی نیز در راستای بازار فروش زیرمجموعه این تعاونی هستند.

مرادی با اشاره به اینکه سعی بر آن است تا در این راستا این کارگاه‌ها را به سمت و سوی تعاونی سوق داده تا به حالت تعاونی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بسیج نخستین تعاونی خشک‌کن میوه  و نیز یک واحد کارگاه خشک‌کن میوه در شهرستان به صورت نمادین و به نمایندگی از مابقی کارگاه‌ها به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه از برگزاری 65 دوره آموزشی از ابتدای امسال تا کنون در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سپاه پاسداران شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا 2 هزار نفر آموزش دیده‌اند و 150 میلیون تومان تسهیلات در امر اقتصاد مقاومتی به 34 نفر واگذار شده است.

مرادی تصریح کرد: صنایع‌تبدیلی، پرورش دام و طیور، خشک کردن میوه در قالب تعاونی، 8 کارگاه میوه خشک‌کنی از جمله طرح‌‍های اقتصاد مقاومتی بوده که در این راستا به افراد متقاضی تسهیلات ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار