رئیس اداره دامپزشکی بویین‌زهرا خبر داد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا از اجرای عملیات بازدید و ممیزی از واحدهای کوچک روستایی شیری و پرواری برای صدور پروانه بهره‌برداری در روستاهای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 12 November 2017
مهدی مهرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: در راستای کنترل بهداشتی و توجه به زیرساخت‌های واحدهای سنتی روستایی، پیرو درخواست متقاضیان، کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا با مراجعه به واحدهای فوق از وضعیت بهداشتی موجود در دامداری‌ها بازدید کرده و پیشنهادات سازنده و بهداشتی خود را در اختیار بهره‌برداران و دامداران واحدهای روستایی قرار می‌دهند.

وی استفاده از مصالح مناسب برای دیوارها، کف دامداری‌، سالن شیردوشی جهت شست‌وشو و ضدعفونی، وجود حوضچه ضدعفونی ورودی درب دامداری و سالن شیردوشی، وجود چاه تلفات، توجه به تراکم دام با توجه به ظرفیت قید شده در پروانه، بهداشتی بودن انبار علوفه و مواد غذایی و همچنین رعایت بهداشت شیر و زایشگاه را از جمله مهم‌ترین موارد حاضر در این بازدیدها برشمرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا عنوان کرد: توجه به مسائل فوق منجر به افزایش راندمان تولیدمثل و بهداشت گله، کاهش بار میکروبی شیر و در نهایت افزایش سوددهی و کاهش خسارات وارده بر دامداران می‌شود.

مهرزاده ضمن توصیه به صنعتی کردن دامداری­‌ها گفت: با توجه به گسترش روزافزون بیماری‌ها و بروز مخاطرات جدید، این صنعت نیاز به یک بازنگری و تغییر نگرش در تولیدکنندگان دارد و دامداران باید با ایجاد تغییرات ساختاری در مدیریت و ساختار دامداری‌ها، به افزایش بهره‌وری و در نهایت تولید غذای سالم کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار