مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: در سال های 94 و 95 با جایگزینی 99 میلیون لیتر فرآورده های نفتی با گاز طبیعی ، 71 هزار تن انواع آلاینده های هوای یزد کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۲۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 06 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»منوچهر فلاح  افزود: بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، این شرکت در سال 94 بیش از 50 میلیون لیتر و در سال 95 نیز 49 میلیون لیتر از فرآورده نفتی را با گاز جایگزین کرده است.
وی با بیان اینکه استان یزد رتبه نخست تبدیل سوخت صنایع و واحدهای تولیدی به گاز طبیعی را در کشور کسب کرد، اظهار کرد: هم اکنون 96درصد جمعیت استان شامل 99 درصد جمعیت شهری و 79درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند .
مدیرعامل شرکت گاز یزد اضافه کرد: تا اول آذر ماه آینده با گازرسانی به بهاباد جمعیت شهری برخواردار از گاز 100 درصد خواهد شد و تا پایان سال نیز جمعیت روستایی برخوردار از گاز به 86 درصد خواهد رسید.
فلاح از سهم 55درصدی صنایع در بخش مصرف گاز استان خبر داد و گفت: تاکنون در استان یزد یک هزار و 174 واحد صنعتی عمده و پنج هزار و 201 واحد صنعتی جزء و همچنین 2 هزار و 814 باب گلخانه و 270 کوره آجرپزی به شبکه گاز طبیعی متصل شده است.
وی در باره برخی رتبه های استان در مصرف گاز هم گفت: یزد سومین استان کشور در مصرف گاز بخش کشاورزی ، دهمین مصرف کننده گاز و نوزدهمین استان در مصارف عمومی است .
این مسئول یادآور شد: گاز مصرفی سالانه استان در سال 92، سه میلیون و 937 هزار متر مکعب بود که در پایان سال 95 به حدود 2برابر یعنی بیش از شش میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
استان یزد دارای یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت است که 57.66 درصد یعنی بیش از نیمی از جمعیت استان در شهرستان یزد متمرکز شده‌اند که شامل 656 هزار و 474 نفر هستند.
سهم بخش خانگی استان یزد از مصرف گاز در این استان 12 درصد اعلام شده است.
بیشترین آلایندگی هوا به دلیل قرار گرفتن صنایع آلاینده در مسیر وزش باد و دشت اردکان – یزد و نیز کوره های آجرپزی بود که با گازسوز شدن آنها ، بخشی از آلاینده های هوا کاهش یافته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار