در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت
مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری بیشترین عملی که موجب افزایش مرگ و میر در استان شده است، مسمومیت با قرص برنج بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 71 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۱۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 05 November 2017
به گزارش تابناک قزوین بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به حوادث رخ داده در 6 ماهه نخست سال جاری در استان قزوین اظهار داشت: در این مدت 24 نفر از شهروندان به دلیل مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان به اینکه از این تعداد، هفت نفر از طریق استنشاق گاز منوکسیدکربن مسموم شده‌اند، افزود: این افراد به دلیل مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند و  سایر موارد ناشی از مسمومیت‌های منجر به مرگ هم شامل قرص برنج، سموم دفع آفات نباتی و سم علف‌کش بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری بیشترین عملی که موجب افزایش مرگ و میر در استان شده است، مسمومیت با قرص برنج بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 71 درصد رشد داشته است.

ولی‌زاده عنوان کرد: هفت نفر از شهروندان قزوینی هم در 6 ماهه نخست سال جاری به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.

این مسؤول ضمن هشدار به شهروندان قزوینی در زمینه استفاده از وسایل گرمایشی مطرح کرد: با آغاز فصل سرد سال می‌طلبد شهروندان قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان حاصل کرده و نکات ایمنی را در این زمینه رعایت کنند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین همچنین از آمار مصدومیت ناشی از حوادث کار طی 6 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: 262 نفر در این مدت مصدوم شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش چهار درصدی بوده‌ایم.

ولی‌زاده یادآور شد: در این مدت هم بیش از پنج هزار و 700 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان قزوین مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 6 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از مراجعان نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان قزوین طی 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت بیش از دو هزار و 400 نفر مرد و یک هزار و 341 نفر زن به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار