شرکت غله ایلام
مدیر کل غله استان ایلام گفت: از آغاز خرید گندم در این استان تاکنون، ۱۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام خریداری شده است.
کد خبر: ۵۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 23 June 2015

کامران سلیمان پور گفت: هم اکنون برداشت گندم در اراضی جنوب استان ایلام پایان یافته و کار برداشت در مناطق شمالی نیز تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد.

وی بیان داشت: گندم یکی از مهمترین محصولات زراعی در استان ایلام است که طی سالها اخیر روند رو به رشدی در بحث خرید داشته است و در سال جاری نیز این مهم در حال محقق شدن است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال ۱۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان گندمکار این استان خریداری شود که تاکنون ۱۴۳ هزار تن خریداری شده است.

مدیر غله استان ایلام افزود: گندم تولیدی استان ایلام جزو مرغوب ترین و با کیفیت ترین گندم های تولیدی کشور محسوب می شود.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون در نقاط مختلف استان ایلام نزدیک به ۴۰ مرکز و مباشر خرید گندم فعال شده است و کار خرید گندم مازاد از دست کشاورزان را انجام می دهند.

سلیمان پور تاکید کرد: خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در امر خرید گندم در این استان بوجود نیامده و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

استان ایلام دارای پتانسیلهای زیادی در زمینه‌ ‌کشاورزی و دامداری ‌است ولی از ‌مجموع اراضی کشاورزی موجود در استان تنها ۳۰‌‌ ‌درصد آن آبی کشت شده و مابقی به ‌صورت دیم کاشت ‌می‌شود. ‌

هم اکنون ۳۳۶ هزار هکتار اراضی در استان مورد‌‌ ‌فعالیت کشت و زرع ‌است که ‌‌۲۱ درصد آن آبی و ۷۹ درصد دیگر به صورت دیم کشت می‌‌ ‌شود. ‌


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار