منتخب مردم کاشان از رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر شبکه معارف، مدیر کل صدا و سیمای اصفهان و سازمان اوقاف به دلیل پخش مستقیم مراسم جزءخوانی قرآن کریم از امامزاده هلال آران و بیدگل تشکر کرد.
کد خبر: ۵۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 23 June 2015

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز، سه‌شنبه، 2 تیرماه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با تبریک فرارسیدن ماه مبارک مبارک رمضان به تمامی مسلمانان جهان، از رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر شبکه معارف، مدیر کل صدا و سیمای اصفهان و سازمان اوقاف به دلیل پخش مستقیم مراسم جزءخوانی قرآن کریم از امامزاده هلال آران و بیدگل تشکر کرد.

وی در ادامه سخنان خود به راهبردهای مقام معظم رهبری در عرصه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از این راهبردها فرمودند «دیپلماسی یک جنگ است و همه دیپلمات‌های دنیا مشغول جنگ هستند. ارزش و تأثیر آن جنگ گاهی از جنگ‌های نظامی کم‌تر نیست بلکه بیشتر است».

منصوری آرانی تصریح کرد: با عنایت به بیانات رهبر معظم انقلاب ما باید در برخی اقدامات تجدید نظر کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: نباید تیم مذاکره‌کننده تضعیف شود چرا که این رویکرد مخالف منافع ملی است؛ برخی حرکت‌ها که توسط برخی اشخاص انجام می‌شود، مغایر با رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به اصل 147 قانون اساسی به اهمیت توجه به آمادگی ارتش پرداخت و گفت: طبق این اصل از قانون اساسی دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات فنی ارتش در کارهای امدادی، آموزشی، تولیدی و جهاد سازندگی با رعایت کامل موازین عدل اسلامی استفاده کند، در حدی که به آمادگی رزمی ارتش آسیبی وارد نشود.

وی افزود: بیش از 70 درصد از سربازان غایب جزو اقشار کم بضاعت هستند که با قسطی کردن خرید سربازی ‌باید کمک کنیم که این طرح وسیع‌تر اجرا و قشر بیشتری از افراد بتوانند از طرح خرید سربازی استفاده کنند.

منصوری آرانی تصریح کرد: امروز می‌توان با عنایت به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد تولید ملی طرح دیگری را در دستور کار ستاد کل قرار داد؛ ستاد کل می‌تواند با در دستور کار قرار دادن موضوع چابک‌سازی از سربازان در کارهای تولیدی بزرگ و شخصی همچون زمین کشاورزی و حتی کارگاه قالی‌بافی استفاده کنند به طوری که با آنها قرارداد ببندد و از این افراد برای کمک بخش تولید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید سرباز حرفه‌ای در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید از سرباز اجباری فاصله بگیریم تا هم به تولید کمک شود و هم با این اقدام بند 147 قانون اساسی عملیاتی شود لذا از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست دارم که روی این موضوع تأمل بیشتری کند.

ارتقاء حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح و ارتش از دیگر موضوعاتی بود که منصوری آرانی به آن اشاره کرد و گفت: بازنشستگان نیروهای مسلح و ارتش که بسیاری از آنها جزو طراحان در جنگ، خلبانان و درجه‌داران هستند، در حال حاضر حقوق پایینی دریافت می‌کنند که در این رابطه با وزیر دفاع نیز صحبت کردم که ایشان گفتند دولت لایحه‌ای را در این راستا در دستور کار قرار دارد؛ درخواست ما تسریع در این روند است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم تا حدودی قدردان کسانی که در جنگ بودند باشیم تا آنها به حق و حقوق خود رسیده و حداقل با کسانی که امروز بازنشسته می‌شوند از لحاظ دریافتی یکی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار