مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: ۹۷ درصد پاسخ به استعلامات و خلاصه معاملات به صورت الکترونیکی در استان به مشتریان پاسخ داده می‌شود.
کد خبر: ۵۱۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 01 November 2017
به گزارش تابناک : محمد حسن بهادر اظهار داشت:  ۹۷ درصد پاسخ به استعلامات و خلاصه معاملات ظرف مدت دو روز و به صورت تماما الکترونیکی پاسخ داده می‌شود. وی با اشاره به اینکه الکترونیکی‌ شدن خدمات ثبتی نقش مهمی در کاهش فساد، کاهش هزینه‌ها و وقت  مراجعان دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته بخش عمده‌ای از جرائم مربوط به جعل اسناد مالکیت و قراردادها بود ولی امروز با الکترونیکی شدن خدمات ثبتی، آرشیو الکترونیکی سوابق و حذف فرآیندهای سنتی، امکان استفاده از سند مجعول در کشور به صفر رسیده است. بهادر گفت: در مهر امسال، ۹۷ درصد استعلامات ظرف مدت دو روز پاسخ داده شد که واحدهای ثبتی چمستان، جویبار، میاندورود، لاریجان، سوادکوه، سوادکوه شمالی و بندپی با ۱۰۰ درصد پاسخ به استعلامات ظرف مدت دو روز بهترین عملکرد را در این حوزه داشته اند. وی تصریح کرد: در این مدت در پاسخ به خلاصه معاملات نیز واحدهای ثبتی استان به ۹۹ درصد خلاصه معاملات ظرف مدت دو روز پاسخ داده اند که واحدهای ثبتی کلاردشت، سوادکوه ، میاندورود و لاریجان با ۱۰۰ درصد پاسخ بهترین عملکرد را در این حوزه داشتند. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: در مهرماه امسال از دو هزار و ۴۰۸ مکاتباتی که از سوی دستگاه قضایی با ادارات ثبت اسناد و املاک استان شده به ۹۳ درصد آنها یعنی دو هزار و ۲۲۰ مورد آن به صورت مکانیزه و الکترونیکی پاسخ داده شد که واحدهای ثبتی بابلسر، نور، بابل، جویبار ، تنکابن و نکا بهترین عملکرد را در این حوزه داشته اند. بهادر گفت: الکترونیکی شدن خدمات موجب کاهش دعاوی ملکی و افزایش دقت و سرعت ارائه خدمات به مراجعان شده است و سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از نهادهای پیشرو در حوزه خدمات الکترونیکی  در کشور است.






منبع : سبزالبرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار