کد خبر: ۵۱۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 31 October 2017
مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: فرودگاه بین المللی زاهدان برای دومین بار موفق به تمدید گواهینامه فرودگاهی خود شد.
حسن اعرابی مقدم اظهار داشت: گواهینامه فرودگاهی با هدف ارتقای ایمنی و همت در استانداردسازی فرودگاهها در اجرای ماده 16 آیین‎نامه احداث، توسعه، بهره‎ برداری و مدیریت فرودگاهها صادر می‎ شود.
وی افزود: گواهینامه فرودگاه‎ بین‎ المللی زاهدان پس از پذیرش نظام‎ نامه فرودگاه، پیش ممیزی تمدید گواهینامه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و انجام اقدامات اصلاحی و حصول اطمینان نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری در ممیزی تمدید شده است.
وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری پس از پذیرش نظام ‎نامه فرودگاه و حصول اطمینان از ایمنی، نظم و کارایی خدمات ناوبری و مطابقت تسهیلات، تجهیزات، ساختار سازمانی و مدیریت فرودگاه با استانداردها و توصیه‎های سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) گواهینامه فرودگاه را صادر و یا تمدید می‎ کند.
مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان افزود: اعطای گواهینامه به فرودگاه زاهدان تکالیف سنگینی را برای حفظ، بهبود و ارتقای استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری به این مجموعه محول کرده است.
وی گفت: بیش از 150 پرواز هر هفته از فرودگاههای زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار انجام می شود.
وی افزود: بیش از 100 پرواز بین المللی در شبانه روز از آسمان زاهدان گذر می کنند که بیشتر این پروازها از اروپا به سمت آسیای جنوب شرقی است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار