کد خبر: ۵۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴ 23 June 2015
سید حبیب موسوی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بهارستان اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز معضل شومی است که اقتصاد کشور، بنیان تولید و توان صنعتی کشور را تضعیف می‌کند و مبارزه با پدیده شوم قاچاق کلا، تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدات داخلی است.

وی افزود: آثار سوء اقتصادی که گردش قاچاق کالا در کشور در سطح ملی دارد این است که باعث کاهش میزان اشتغال، کاهش تولید داخلی، کاهش درآمدهای کشور و نیز باعث بی‌عدالتی اجتماعی و افزایش هزینه‌های دولت و از بین بردن انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار بهارستان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت، مقابله جدی با قاچاق کالا و ارز است که در این زمینه اقدامات خوبی ازجمله تلاش برای تک‌نرخی کردن ارز و سوخت در حال اجراست.

موسوی تصریح کرد: در سه‌ ماه نخست امسال در شهرستان بهارستان با برگزاری چندین مورد گشت‌های بازرسی و نظارت بر صنوف، اقلام و کالاهای قاچاق جمع‌آوری و با متخلفان برخورد قانونی شده است و این روند با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: آشنایی مردم با کالاهای قاچاق، نقش بسیار مهمی در کاهش قاچاق کالا دارد و به همین منظور یکی از برنامه‌های این کمیسیون، فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

در ادامه این جلسه هریک از دستگاه‌های عضو به بیان دیدگاه‌ها و نظرات و ارائه عملکرد اقدامات انجام‌شده پرداختند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار