معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان است، گفت: انتظار ما این است همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان در جهت برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۵۱۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 25 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،، پریسا محمدی امروز (3 آبان) در جلسه هماهنگی برگزاری سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، نمایشگاه کتاب را پرمخاطب‌ترین و بزرگترین رویداد فرهنگی استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه همواره به دنبال ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستیم برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای این کار است و برگزاری هرچه باشکوهتر این نمایشگاه می‌تواند در ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

محمدی با اشاره به استقبال هرساله کرمانشاهیان از نمایشگاه کتاب، به فروش 1.6 میلیارد تومانی کتاب در نمایشگاه سال گذشته استان اشاره کرد و افزود: امیدوار هستیم امسال بیش از این میزان فروش داشته باشیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کرمانشاه 20 تا 25 آبان ماه به مدت شش روز در محل دائمی نمایشگاه‌ها در پارک شاهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌ها در جهت ارائه عناوین جدید کتاب در این دوره نمایشگاه است‌، گفت: تاکید ما بر این است که بروزترین کتاب های منتشر شده در این دوره نمایشگاه به علاقندان عرضه شود.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها جهت برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه، گفت: با توجه به اینکه بودجه فرهنگی کمی که در اختیار ارشاد است، انتظار ما این است که دستگاه‌های مرتبط در برگزاری این نمایشگاه حداکثر همکاری را داشته باشند.

محمدی تصریح کرد: در صورت همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط می توانیم بودجه فرهنگی را صرف پربارتر کردن برنامه‌های جنبی نمایشگاه کرده و کارگاه‌های آموزشی متنوعی را در حاشیه نمایشگاه برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، افزود: در همین راستا از شهرداری این انتظار را داریم که تبلیغات نمایشگاه را بصورت رایگان انجام داده و محل نمایشگاه نیز بصورت رایگان در اختیار ارشاد قرار گیرد.

وی از تدارک 20 برنامه فرهنگی و هنری در بخش جنبی این دوره نمایشگاه کتاب خبر داد و اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی و ارتقا فرهنگ مطالعه از جمله این برنامه‌هاست.

محمدی با بیان اینکه اقداماتی در جهت رونق برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته گفت: با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش جهت بازدید دانشجویان و دانش آموزان از نمایشگاه کتاب هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین هماهنگی‌هایی با اداره کل ورزش و جوانان برای حضور قهرمانان ورزشی در این دوره نمایشگاه صورت گرفته، زیرا معتقدیم این کار موجب ترغیب جوانان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی و حضور در نمایشگاه کتاب خواهد شد.

محمدی به حضور اداره کل کتابخانه ها در این دوره نمایشگاه مانند سالهای گذشته اشاره کرد و افزودک در این دوره نمایشگاه نیز ثبت نام و عضویت درکتابخانه های استان در طول مدت برگزاری نمایشگاه کتاب رایگان است.


 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار