نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین‌هایی بالای 30 درصد شیب که از سال 80 به قبل دردست کشاورزان بوده و اکنون به محل نزاع و اختلاف بین مردم و منابع طبیعی تبدیل شده، جزو ملک کشاورزان تلقی شود.
کد خبر: ۵۱۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 23 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس حجت‌الا‌سلام سید‌جواد حسینی‌کیا  با اشاره به متن نامه خود خطاب به علی اکبری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در سال 74 مصوب شده است.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مجازات قلع و قمع بنای احداث شده در این اراضی و باغات سال 85 به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اضافه شد.

به گفته وی، هدف طراحان طرح برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های شمال کشور بود که یک اقدام لازم و به‌موقع نیز بود.

حسینی‌کیا اضافه کرد: عنایت به شرایط خاص مناطق دیگر به‌خصوص منطقه زاگرس برای حفظ مزارع و باغات و ایجاد انگیزه برای حضور و توسعه پایدار مناطق روستایی امری لازم تلقی 
می‌شود.

وی درخواست‌های خود را این گونه بیان کرد:
1- در مزارع و باغات یک حد محدود(5. درصد زمین و باغ) اجاره احداث خانه‌باغ ومنزل مسکونی برای یک‌بار داده شود.
2- نصب فنس برای حفاظت از محصولات کشاورزی بدون پایه و دیوار بلامانع است.
3- قانون منابع طبیعی که زمین‌های بالای 30 درصد شیب را به محدوده منابع طبیعی الحاق کرده و اساس این‌کار توپوگرافی سال 42 است به دلیل عدم تجهیزات مدرن در آن‌زمان که الان بهمحل نزاع و اختلاف بین مردم و منابع طبیعی تبدیل شده است.

وی درخصوص درخواست سوم خواستا شد،که توپوگرافی سال 80 مبنا قرار گرفته و زمین‌های که فعلا محل نزاع است از سال 80 به قبل در دست کشاورزان بوده جزو ملک آن‌ها تلقی شود
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار