تقریباً هفته‌ای نیست که در این صفحه‌ی خبری هفته‌نامه، خبری از تصادفات منجر به فوت و جرح در جاده‌های مختلف کازرون منتشر نشود و تقریباً روزی نیست که مردم این شهرستان در صدر خواسته‌های خود از مسوولین، اصلاح وضعیت جاده‌ها و ایجاد آزادراه و بزرگراه و احداث تونل محرم را برای حفظ جان و مال‌شان مطالبه نکنند.با این وجود تاکنون نه تنها این اقدامات محقق نشده، بلکه برخی از مسوولین حتی از عدم توجیه طرح‌هایی مانند تونل محرم نیز سخن‌هایی به میان آورده‌اند.
کد خبر: ۵۱۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 21 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران :تقریباً هفته‌ای نیست که در این صفحه‌ی خبری هفته‌نامه، خبری از تصادفات منجر به فوت و جرح در جاده‌های مختلف کازرون منتشر نشود و تقریباً روزی نیست که مردم این شهرستان در صدر خواسته‌های خود از مسوولین، اصلاح وضعیت جاده‌ها و ایجاد آزادراه و بزرگراه و احداث تونل محرم را برای حفظ جان و مال‌شان مطالبه نکنند. 
با این وجود تاکنون نه تنها این اقدامات محقق نشده، بلکه برخی از مسوولین حتی از عدم توجیه طرح‌هایی مانند  تونل محرم نیز سخن‌هایی به میان آورده‌اند. 
حرف‌هایی که این بار با اظهارات معاون عملیات پلیس راه شمال استان فارس و اذعان وی مبنی بر وقوع بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای در سطح جاده‌های کازرون طی 133روز گذشته در استان فارس، نیاز به تأمل جدی و پس گرفتن چنین اظهاراتی وجود دارد. 
در شرایطی که استان فارس یکی از پرحادثه‌ترین مناطق در وقوع تصادفات جاده‌ای محسوب می‌شود، قرار گرفتن کازرون در صدر تصادفات جاده‌ای این استان، حاکی از آن است که مسوولین مرتبط بایستی به طور جدی در عملکرد خود بیندیشند و چنانچه توان حل این مشکل و حفظ جان و مال مردم کازرون را ندارند، هرچه سریعتر از سمت‌های خود استعفا داده و کار را به مدیرانی بسپارند که بتوانند با احقاق حقوقی مانند آزادراه، بزرگراه و تونل محرم و... مدافع جان و مال مردم کازرون باشند. 
علی اصغر همایون پور معاون عملیات پلیس راه شمال استان فارس  گفت؛ با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 3 هزار فقره تصادف در استان به وقوع پیوسته است که 8 درصد این تصادفات از نوع فوتی، 67 درصد از نوع جرحی و 25 درصد تصادفات از نوع خسارتی بوده است گفت: استان فارس 12 درصد سطح تصادفات و 9 درصد کشته‌های جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده که 28 درصد این میزان را موتور سیکلت ها،۵ درصد کامیون‌ها، 14 درصد عابرین پیاده و ۴۵ درصد سواری‌ها به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: به طور کل 213 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که از این تعداد 121 نقطه پرحادثه محسوب شده است.
همایون پور با اشاره به اینکه در 133 روز گذشته با افزایش ۴ درصدی تصادفات به لحاظ تعداد متوفی روبه رو بوده ایم بیان کرد: شهرستان داراب کمترین آمار و کازرون بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است که محور‌های جنوب غربی استان مانند محور کازرون - قائمیه و نورآباد از جمله محور‌های خطرناک استان هستند.
انسان، جاده و خودرو سه عامل مهم در تصادفات جاده‌ای است که با ایجاد مشکل در هر کدام از این عوامل آمار تصادفات زیاد می شود و با رفع مشکل آمار تصادفات کاهش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: وجود ارکان بوجود آورنده ترافیک همچون خودرو و راه به موجب فاصله داشتن تا استاندارد‌های تعریف شده به نوعی در ناهنجاری‌های ترافیکی و تاثیر بر رفتار از نوع بروز رفتار متعارف در رانندگی نقش آفرینی می‌کنند. همچنین یکی از عمده‌ترین عوامل بروزتصادفات ناآگاهی مردم از قوانین و مقررات رانندگی و نقض این قوانین است که باید در این زمینه آموزش‌های مستمر صورت بگیرد.
معاون عملیات پلیس راه شمال استان فارس در خصوص اقدامات لازم برای سوانح جاده‌ای گفت: مهمترین اقدامی که باید صورت گیرد، تقویت حفاظ ایمنی و ارتقای کمی وکیفی تابلو‌های هشدار دهنده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار