رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان گفت: 20 درصد از مرغ کشتار شده ضایعات است که مشخص نیست این 20 درصد از ضایعات مرغ به چه مصرفی می‌رسد.
کد خبر: ۵۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰ 22 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، مرتضی رحمانی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان با تاکید به نظارت بر مراکز کشتارگاه‌های قطعه‌بندی اظهار کرد: در شهرستان اصفهان پنج مرکز مجاز دارای پروانه و هفت کشتارگاه طیور داریم که باید قطعه‌بندی مرغ از طریق آنها انجام شود.

وی با اشاره به پلمپ یک مرکز قطعه‌بندی مرغ در اصفهان افزود: 20 درصد از مرغ قطعه‌بندی شده ضایعات است که مشخص نمی‌شود پس از کشتار و توزیع قطعه‌بندی‌ها به چه مصرفی می‌رسد.

رئیس دامپزشکی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در برخی موارد نیز مشاهده شده که حتی تاریخ مصرف مرغ‌های قطعه‌بندی شده تغییر و دوباره به چرخه مصرف می‌رسد.

وی ادامه داد: از این پس مراکز مجاز تامین‌کننده مرغ قطعه‌بندی، گریدبندی شده و به مراکز بهداشت معرفی می‌شوند.

رحمانی گفت: خودروهای حمل ضایعات دام و طیور باید شناسایی و به مراکز تبدیل ضایعات منتقل شوند و نیز ضایعات این گوشت‌ها باید جدی گرفته شود که کجا می‌رود و مراکز مجاز نیز باید چه فرایندی را طی کنند.

* از ماه آینده در تمام رستوران‌ها و هتل‌ها مرغ قطعه‌بندی شده توزیع می‌شود

رئیس انجمن گوشت سفید شهرستان اصفهان نیز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان اظهار کرد: یک ماه آینده تمام رستو‌ران‌ها، هتل‌ها، کبابی‌ها و طباخی‌ها در راستای سلامت و بهداشت تجهیز به ارائه مرغ قطعه‌بندی شده می‌شود.

علی اسماعیلی با تأکید به اینکه نظارت بر عرضه توزیع مرغ قطعه‌بندی مهم است، افزود: در امر نظارت نباید به امور دامپزشکی اکتفا کرد چرا که دامپزشکی نیروی لازم را برای بحث کنترل ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود برای هر چهار الی پنج رستوران یک نفر ناظر در نظر گرفته شود تا بهتر بتوان به تمامی شرکت‌ها و کشتارگاه‌ها نظارت و بازرسی داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار