تابناک:در ماه جاری بیش از ۱۱۲ میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان خمین جمع‌آوری شده است
کد خبر: ۵۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 21 June 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی ، محسن بسارده رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان خمین با اشره به اینکه قاچاق کالا علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اجتماعی بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت:  قاچاق کالا از یک  طرف درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می دهد و از طرفی دیگر سبب خروج بی حاصل ارز، فرار گسترده سرمایه، افزایش بیکاری و کاهش تولیدات صنعتی داخلی می شود.

وی افزود: قاچاق کالا ضمن خدشه دار کردن اهداف حمایتی دولت موجب از بین رفتن آثار سیاست‌های تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای دولت نیز می شود.

بسارده گفت: قاچاق کالا موجب کاهش سرمایه‌گذاری در صنایع، کاهش حجم فعالیت‌های تولیدی در داخل و در نتیجه کاهش اشتغال می‌شود و با توجه به آنکه صنایع تولید داخلی مجبورند زیر ظرفیت خود فعالیت کنند، در نتیجه قیمت تمام شده تولیدات بالا رفته و منجر به افزایش تورم و ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی می‌شود.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت خمین اظهار داشت: گشت‌های مربوط به قاچاق کالا هر روز بطور مستمر در بازار شهزستان خمین فعالیت دارد و گشت مشترک نیروی انتظامی، مرکز بهداشت، اداره دخانیات و اداره صنعت و معدن و تجارت ماهی یک بار انجام می‌شود.

بسارده افزود: کالای قاچاق توقیف شده در ماه جاری شامل ۱۳۰ کیلوگرم چای به قیمت سه میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، ۷۷۸ عدد کمپوت به قیمت سه میلیون و ۵۰ هزار تومان، ۷۷۵ کیلوگرم تخمه آفتاب‌گردان به قیمت چهار میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۱۰۵ بسته آدامس به قیمت ۳۵۰ هزار تومان از عمده فروشی‌های این شهرستان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار