رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در شش ماهه امسال 160 مورد حادثه کار در کارگاه‌های استان رخ داده است.
کد خبر: ۵۰۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 14 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،امیرپرویز نیمااظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال 160 فقره حادثه در سطح کارگاه‌های استان کرمانشاه رخ داده که بیش از 50 درصد این حوادث در کارگاه‌های ساختمانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های ساختمانی معمولا بیشترین آمار حوادث کار را دارند، افزود: در سال‌هایی که اوج ساخت و سازهای ساختمانی را داشتیم، سهم کارگاه‌های ساختمانی در حوادث کار به 60 درصد هم می‌رسید.

رئیس اداره بازرسی کار ادارکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه از انجام 6127 مورد بازرسی از کارگاه‌های استان در شش ماهه امسال خبر داد و افزود: از این تعداد 
4622 مورد بازرسی ادواری، 1345 بازرسی موردی و 160 مورد نیز بازرسی مربوط به حوادث بوده است.

نیما یادآوری کرد: بازرسی‌های ادواری بر اساس برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده از همه کارگاه‌های استان صورت می‌گیرد و کارگاه‌ها در سال سه تا چهار مرتبه بازرسی می‌شوند.

به گفته این مسئول، بازرسی‌های موردی بر اساس حوادث، شکایات، نامه از سایر دستگاه‌ها و... انجام می‌شود.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه آموزش را یکی از مهمترین برنامه‌هایی دانست که اداره بازرسی با جدیت دنبال می‌کند و ادامه داد: در شش ماهه امسال 9784 نفر ساعت آموزش به کارگران و کارفرمایان ارائه شده است.

نیما تعداد ابلاغیه‌های صادر شده برای کارفرمایان به جهت رفع نقص مشکلات را نیز 1754 مورد اعلام کرد و یادآور شد: در این مدت 3635 مورد نیز مکاتبه داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در شش ماهه امسال 14 هزار و 787 مورد ارباب رجوع به اداره بازرسی کار مراجعه کردند. 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار