در مستند «نشان بی نشان»
تابناک: مستند "نشان بی‌نشان" با بازسازی درباره زندگی شیخ نخودکی پخش می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 21 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، مستندساز و کارگردان «نشان بی نشان» درباره ساخت سری جدید مجموعه «حدیث سرو» گفت: این اثر در پنج قسمت به زندگی و زمانه عارف و عالم شیعه مرحوم آیت‌الله شیخ حسنعلی مقدادی اصفهانی معروف به شیخ نخودکی می‌پردازد که پس از سه سال تولید آن در تابستان ۱۳۹۳ به پایان رسید و قرار است در روزهای ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش شود.

امیرحسین خلیل‌زاده افزود: شیخ حسنعلی مقدادی اصفهانی متوفی شهریور ۱۳۲۰ در نخودک مشهد است که پس از سال‌ها ارادت به اهل بیت و تحصیل و کسب علوم حوزوی در اصفهان و نجف اشرف و مشهد زندگی پر رمز و رازی را طی ۸۲ سال از خداوند منان به امانت گرفت. همه همت و تلاش او صرف هدایت عوام الناس بود، به طوری که فقیر و غنی و متجدد و بدوی نمی‌شناخت و هر که خدای واحد را می‌پرستید توفیق داشت تا در خانه او را بزند و از او که بنده‌ای خالص و عابد بود کمک بخواهد و او نیز که خود را هیچ می‌دانست از پروردگار عالم شفا و دوای مردم را خواهان می‌شد.

رویکرد چند وجهی «نشان بی نشان» به زندگی سوژه‌ها

این مستندساز یادآور شد: تفاوت عمده این مجموعه با مابقی مجموعه «حدیث سرو» در ساختار و عوامل فیلم است. این مجموعه با عوامل دیگری ساخته شده است که در سری‌های دیگر «حدیث سرو» مشارکت نداشته‌اند و بابت ساختار و فرم فیلم هم به لحاظ محتوا رویکردی چند وجهی به زندگی سوژه دارد که جنبه‌های اجتماعی و سیاسی و خانوادگی یک عالم شیعه را بیشتر به نمایش می‌گذارد.

خلیل‌زاده ادامه داد: از طرفی بازسازی‌های مجموعه «نشان بی نشان» برخلاف سری‌های دیگر صحنه‌های نمایشی و داستان گونه دارند که بیش از ۳۰ درصد مجموعه را در بر می‌گیرد. برای اولین بار نیز مصاحبه شوندگان، بازسازی شده در ساختار فیلم قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: این مجموعه ۱۸ مصاحبه شونده کارشناس و محقق و دانشمند دارد که بخش مصاحبه‌های فیلم را پوشش می‌دهند. مجموعه این متریال‌ها مجموعه‌ای متنوع را شکل داده که با توجه به محتوای مهم و ثقیل فیلم پیش‌بینی می‌شود مخاطب را بیش از پیش درگیر و متاثر گرداند. همین تفاوت‌ها باعث می‌شود تا منتظر رویکرد‌ها و واکنش‌های مخاطبان باشیم.

این مستندساز در پایان اعلام کرد: این مجموعه در پنج قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در لوکیشن‌های مشهد، اصفهان، دزفول، قم، یزد و ساوه تولید شده‌ است.

عوامل «نشان بی نشان» عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: امیرحسین خلیل زاده، تحقیق و پژوهش: حسن حاج بابایی، مشاوران: ‌هادی خالقی، استاد صدوقی سها، مدیر تصویربرداری: حسن کمالی، تدوین: بابک حیدری، تصویربرداران مصاحبه‌ها: محسن کلکو، حسن کمالی، ناظر کیفی: عبدالرسول گلبن، طراح هنری: امیرحسین خلیل‌زاده، مدیرتولید: محمد‌هادی حیدری کریم‌زاده، پشتیبانی تولید: موسسه فرهنگی هنری سابقون، گوینده گفتار متن: مرتضی نسیم سبحان.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار