فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین:
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۱۳۴ هزار و ۲۱۰ مورد تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ استان برقرار شده که ۴۸ درصد آنها عملیاتی شده است.
کد خبر: ۵۰۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 04 October 2017
 به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سردار مهدی محمودی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان اهمیت مشارکت مردم در برنامه های پلیس اظهارداشت: خوشبختانه در سالهای اخیر با اعتماد سازی بین مردم و پلیس دستاوردهای خوبی در ماموریتها داشته ایم و این روند همچنان باید تداوم یابد.

کاهش ۳۸ درصدی انتقاد از نیروی انتظامی

وی با ارائه آماری از وضعیت کاهش جرائم در استان بیان کرد: با ارزیابی دیدگاههای مردم در سامانه ۱۹۷ شاهد کاهش ۳۸ درصدی انتقادها از نیروی انتظامی هستیم که بیانگر عملکرد قابل قبول همکاران تلاشگر نیروست که جای خرسندی دارد.

 محمودی گفت: در نیمه اول امسال با کاهش ۱.۵ درصدی شکایت از نیروی انتظامی شاهد افزایش ۴۰ درصدی تشکر و قدردانی مردم از خدمات پلیس هستیم که در این میان ۲۰ درصد تماسها پیشنهادی بوده است.

وی بیان کرد: امسال ۳۷۴۷ مورد مراجعه وتماس مردمی با سامانه ۱۹۷ برقرار شده و از عملکرد پلیس در بخش های مختلف تشکر شده است.

سردار محمودی اضافه کرد: با تمهیدات فراهم شده، حضور موثر پلیس در جاده ها، آموزش رانندگان و اعمال قانون شاهد کاهش ۲۳ درصدی سوانح منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان بودیم.

وی بیان کرد:باهمه اقدامات انجام شده درنیمه اول امسال ۱۶۰ نفر در جاده ها کشته شدند که باید با فرهنگ سازی از این میزان بکاهیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: مهمترین ویژگی ناجا داشتن نیروی توانمند، متخصص و کارآمد، اشراف اطلاعاتی  به اقتدار پلیس منجر شده و به کاهش تخلف و جرائم کمک کرده است.

تشدید مبارزه با قاچاق کالا و مصرف مواد مخدر

سردار محمودی اظهارداشت: تشدید مبارزه با قاچاق کالا، تداوم پاکسازی چهره شهر از مظاهر آسیب های اجتماعی و معتادان متجاهر، بازگرداندن اموال مال باختگان، ارائه خدمات انتظامی مناسب به مردم، آگاه سازی مردم و دستگاهها و مشخص کردن سهم هر سازمان برای تقویت امنیت از اولویت های ناجا در سال جاری است.

وی بیان کرد: ارتقاء امنیت فضای کسب و کار و توجه به هشدارهای پلیسی، رعایت قوانین و مقررات اجتماعی و حترام به هنجارها، رعایت شئونات اسلامی، باید از سوی مردم جدی گرفته شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: در نیمه اول امسال شاهد کاهش ۶ درصدی وقوع سرقت به عنف، ۳۳ درصدی قتل، ۱۳ درصدی سوانح درون و برون شهری هستیم.

وی اضافه کرد: کاهش ۲۴ درصدی سوانح منجر به جرح، کاهش ۱۸ درصدی نزاع و درگیری دسته جمعی از دیگر دستاوردهای نیروی انتظامی در استان است.

سردار محمودی یادآورشد: افزایش ۱۴ درصدی کشفیات مواد مخدر و ۶۰ درصدی کشف قاچاق سیگار و ۲۱۷ درصدی کشف کالای قاچاق و ۵۳ درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و ۴۹ درصدی دستگیری جرائم رایانه ای از دیگر کارهای انجام شده است.

وی اضافه کرد: این درحالی است که شاهد افزایش ۲۴ درصدی جرائم در فضای مجازی هستیم که کلاهبرداری اینترنتی و برداشت از حساب ها و مزاحمت اخلاقی در شش ماهه امسال نیز واقع شده است.

۱۳۴ هزار تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰

محمودی گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۱۳۴ هزار و ۲۱۰ مورد تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ گرفته شده که ۴۸ درصد آنها عملیاتی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین اظهارداشت: ۴۹ درصد تماسهای گرفته شده با پلیس ۱۱۰ به راهنمایی و ارشاد منجر شده و ۳ درصد قابل رسیدگی نبوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت شاهد افزایش ۱۶ درصدی تماسهای منجر به راهنمایی و ارشاد بودیم و میانگین حضور ماموران پلیس در محل مورد نیاز بین ۵ تا ۱۰ دقیقه است.

صدور مجوز سلاح شکاری بیش از اندازه است

سردار محمودی در ادامه ضمن انتقاد از صدور بیش از حد سلاح های شکاری گفت: باید در نحوه صدور مجوز برای سلاح های شکاری تجدید نظر شود زیرا به نظر می رسد در حال حاضر تعداد مجوزها بیش از حد نیاز است.

کمترین قمه زنی در استان صورت گرفت

وی اضافه کرد: با فرهنگ سازی انجام شده و همکاری عزاداران و هیئت های مذهبی و مشارکت تبلیغات اسلامی، اوقاف و پلیس توانستیم از قمه زنی جلوگیری کنیم و اقدامات پیشگیرانه بسیار موثر بود و امسال شاهد کاهش ۴۰ درصدی قمه زنی در استان بودیم.

سردار محمودی گفت: در محرم تعداد محدودی قمه زنی به صورت علنی و غیرعلنی در استان صورت گرفت که امیدواریم با ارتقاء فرهنگ دینی مردم این تعداد نیز در سالهای آینده متوقف شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در ادامه بیان کرد: تکریم ارباب رجوع، خوش آیندسازی رفتار پلیس و تعالی رفتار ماموران در صدر برنامه های نیروی انتظامی است که آن را در کنار سایر وظایف خود دنبال می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار