تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد؛
عاشقان سیدالشهدا (ع) در شهر دهدشت امروز با حضور در آیینهای عزاداری در مظلومیت او و یاران با وفایش بر سر و سینه زدند.
کد خبر: ۵۰۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 01 October 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد از دهدشت، در سالروز عاشورای حسینی عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای کهگیلویه و بویراحمد جلوه‌های کم نظیری از شور، عشق و معرفت حسینی را به نمایش گذاشتند.
عزاداران حسینی امروز در هر نقطه‌ای از این دیار از دورترین روستا تا شهر، کوچه و خیابان در رثای مظلومیت سرور و سالار شهیدان (ع)، قمر بنی هاشم (ع) و 72 یار وفادار دشت نینوا اشک ماتم ریختند.
امروز همزمان با سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد، جوانان و شورآفرینان حسینی در شهر دهدشت با حمل بیرق‌های سیاه و سرخ «یا حسین» (ع) و «یا ابوالفضل العباس» (ع) جلوه‌های باشکوهی از کربلای حسینی به پا کرده‌اند.
سوگوارانی که با برپایی خیمه‌های عزا تا نیمه‌های شب در مظلومیت فرزند رسول خدا (ص) بر سر و سینه می‌زدند امروز نیز آمده‌اند تا امضای مولا و سرورشان را پای اشک‌های ریخته شده خود ثبت کنند.
برگزاری آیین‌های سنتی عزاداری‌ نیز در بسیاری از روستاها و مناطق عشایرنشین کهگیلویه و بویراحمد که با شروه خوانی و تک خوانی‌های زنان ایل در رثای مظلومیت امام حسین (ع) نیز همراه بوده، جلوه باشکوهی را به عزاداری‌های مردم این استان بخشیده است.
خیل جمعیت زنانی که زینب وار و دوشادوش مردان و جوانان سینه زن به یاد لب تشنه یاران حسین (ع) در صحرای کربلا ناله و زاری سر می‌دادند از جلوه‌های باشکوه آیین عاشورای حسینی در شهر دهدشت بود.
خیابان‌های منتهی به میدان امام حسسن شهر دهدشت نیز امروز جلوه گاه و صحنه عشق نوازی مادرانی است که در هر گوشه‌ای از این میدان با چشمان گریان و اشک بار فریاد یا حسین (ع) و نغمه لالایی برای مظلومیت حضرت رباب و طفل 6 ماهه دشت نینوا سر می‌دهند.

عکس و گزارش سید مصطفی گنجی




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار