محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا
مادحین، شعرا و سخنرانان مراسم تجمع عظیم تاسوعا و عاشورای حسینی اردبیل مشخص شد.
کد خبر: ۵۰۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 29 September 2017

به گزارش تابناک اردبیل،‌حجت‌الاسلام مهدی ستوده ،برگزاری تجمع عظیم عزاداران اردبیلی در روزهای تاسوعا و عاشورا را مطابق با رسمی چندین ساله عنوان کرد.

وی افزود: در روز تاسوعا تجمع در میدان عالی قاپوی اردبیل از ساعت ۱۳ ظهر آغاز شده و در ابتدا و پس از قرائت قرآن از سوی حسن علویان صدر، حجت‌الاسلام حسین نوری سخنرانی خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در این تجمع حسینی نادر جوادی، عبدالله داداشی، سیدمحمد عاملی، مسعود غفرانی، کیوان افتخاری و عبدالحسین نجارباشی نیز مداحی خواهند کرد.

ستوده شاعر مراسم این روز را استاد غلامرضا هادی معرفی کرد و بیان داشت: مراسم تا ساعت ۱۶ عصر ادامه داشته و سپس آیین سنتی شمع گردانی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در روز عاشورا نیز تجمع از ساعت ۱۵ عصر تا اذان مغرب و عشا برگزار خواهد شد و در این مراسم پس از قرائت قرآن از سوی بهزاد صادق زاده، حجت‌الاسلام میثم فیاضی سخنرانی کرده و استاد عسگر شاهی اشعاری قرائت خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مداحان تجمع روز عاشورا را قادر ساعی، بهروز سرباز، بهروز سیفی، داور اسفندیاری، اباصلت ابراهیمی، اتابک عبداللهی، رامین خصم افکن و ذوالفقار نژادی برشمرد.

وی با اشاره به پخش مراسم تجمع از شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای برگزاری مطلوب برنامه‌ها صورت گرفته است.

محدودیت‌های ترافیکی روزهای تاسوعا و عاشورا در اردبیل

رحیم آقامحمدی صبح پنج‌شنبه در حاشیه هماهنگی برنامه‌های طرح ترافیکی روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: با توجه به اینکه محل تجمع عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا میدان عالی قاپو است، محدودیت‌های ترافیکی برای کاهش حجم ترافیک پیش بینی شده است.

وی افزود: محدودیت ترافیک در روز تاسوعا از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود و شامل محدودیت تردد خیابان شیخ صفی از سمت تقاطع امام، خیابان سی متری به تقاطع امام، خیابان انقلاب به تقاطع امام و پل باغمیشه به تقاطع امام است.

رئیس پلیس راهور استان افزود: در روز عاشورا وسعت محدودیت‌ها افزایش می‌یابد و تمامی معابر هسته مرکزی شهر از بازار، پل پیر عبدالملک، چهار راه امام، تقاطع ورزش، میدان شریعتی، پل باغمیشه، میدان قیام و میدان امام حسین (ع) را شامل می‌شود.

آقامحمدی با اشاره به آغاز محدودیت ترافیک از صبح روز عاشورا ادامه داد: با توجه به تجمع عزاداران از تمامی شهروندان درخواست می‌شود تا حد امکان از تردد با خودرو شخصی در هسته مرکزی شهر خودداری کنند.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود کسبه نیز از مسدود کردن معابر خودداری کرده و با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری داشته باشند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار