نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه گفت: متاسفانه برخی از مسؤولان مربوطه گوششان را بسته‌اند و مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه به دلیل عدم تخصیص اعتبار از سال گذشته متوقف شده است.
کد خبر: ۵۰۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 26 September 2017
 محمداسماعیل سعیدی در نشست علنی امروز (سه شنبه 4 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: وضعیت دریاچه ارومیه بسیار بحرانی است و متاسفانه برخی از مسؤولان مربوطه گوششان را گرفته‌اند و مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه به دلیل عدم تخصیص اعتبار از سال گذشته متوقف شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از رسانه‌ها از جمله صداوسیما باید با حساسیت موضوع مطالبات مردم در حوزه دریاچه ارومیه را متذکر شوند و این در حالی است که مشکل دریاچه ارومیه متعلق به آذربایجان‌های‌شرقی و غربی نیست، بلکه یک مشکل فراملی است. چرا باید با بی‌توجهی موضوع دریاچه ارومیه در اولویت اصلی قرار نگیرد؟

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر نیرو گفت: شما نقشه راه برای تأمین آب و مدیریت آب مصرفی مردم در بخش شرب و صنعتی را متاسفانه ارائه نکردید و اگر با این وضعیت ادامه بدهید، حوزه انتخابیه اینجانب گرفتار تنش‌ها و چالش‌های شدیدی خواهد شد.

سعیدی ادامه داد: کشاورزان، باغداران و شهرک‌های صنعتی جدیدالاحداث با کمبود شدید آب مورد نیاز روبه‌رو هستند و پیشنهادات ما برای حل این مشکلات چه حضوری و چه کتبی فقط با پاسخ‌های غیرکارشناسی و غیرواقعی همراه بوده است و نیاز است برای تأمین آب مورد نیاز از منابع آب موجود، مدیریت بهینه و کارشناسی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری به وزیر کشور گفت: لازم است خسارات وارده از حوادثی مانند سیل و تگرگ از ابتدای سال جاری به کشاورزان و روستاییان حوزه انتخابیه بنده پرداخت شود.

همچنین به وزیر راه و شهرسازی تذکر می‌دهم که درخصوص تسریع در احداث و تکمیل اتوبان‌های تبریز- بازرگان و سهند- تبریز که با وجود قول‌های دو ساله شما هنوز اجرایی نشده‌اند، دستورات لازم را بدهید.

وی همچنین در تذکری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را خطاب قرار داد و خاطرنشان ساخت: لازم است در زمینه ایجاد فرهنگستان زبان و ادبیات آذری اقدامات اصولی تدارک دیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار