نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: ایجاد ایستگاه‌های ثابت آب و منابع ذخیره‌سازی آب در مسیر و مرکز استقرار عشایر یک ضرورت است.
کد خبر: ۴۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 19 June 2015
تابناک بوشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان امور عشایر استان بوشهر با بیان اینکه عشایر دارای تاریخی تابناک در ایران هستند، اظهار داشت: این جمعیت با فرهنگ و مقام، همواره در سخت‌ترین جغرافیا در نهایت کاستی‌ها و کمبودها زندگی کرده‌اند، اما تاریخی بسیار پرشکوه در حوزه‌های دین، میهن‌پرستی، مقاومت، بیداری و مبارزه با استبداد و استعمار داشته‌اند.

وی با بیان اینکه عشایر دارای تمامی اضلاع اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: عشایر یک جمعیت بسیار با فرهنگ، متدین، انقلابی و مبارز و مفید هستند به همین دلیل عشایر در جغرافیای زیستی ایران، همواره به خوشنامی یاد شده‌اند و هم در اقتصاد و هم حوزه خدمات کشوری مؤثر بوده‌اند.

صفایی بوشهری عنوان داشت: چون زندگی عشایر وابسته به طبیعت است و با توجه خشکسالی‌های دهه اخیر و کمبود نزولات آسمانی، مشکلات جدی داشته‌اند به همین جهت باید از هرجهت در این عرصه به‌ویژه آبرسانی، به این عزیزان کمک شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر با تأکید بر اینکه در رابطه با آب عشایر باید تدبیر علمی صورت گیرد، گفت: ایجاد ایستگاه‌های ثابت آب و منابع ذخیره‌سازی آب در مسیر و مرکز استقرار عشایر یک ضرورت است.

وی با اشاره به مراتع و تأکید بر حفظ آن، بیان داشت:: حفظ مراتع نکته‌ای بسیار مهم است که باید عزیزان حوزه منابع طبیعی هم آن را حفظ و هم‌سطح آن را ارتقاء دهند، و مراتع را غنی‌سازی نیز کنند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در حاضر تنها تولیدات عشایر ما، دام و مواد لبنی است، اظهار داشت: باید به سمت شیوه‌های نوین و تنوع حوزه پرورش دام حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: باید به سمت تنوع پرورش دام برویم و در حوزه پرورش دام‌های نوین مانند پرندگان گوشتی، بوقلمون، شترمرغ و مانند این‌ها وارد شویم چون هر چقدر زمان روبه‌جلو می‌رود گوشت قرمز از چرخه استفاده کنار گذاشته و  استقبال از گوشت سفید بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: باید ایستگاه‌‌های ثابت دیگری نیز در این مناطق ایجاد شود که بتوانند در زمینه پرورش آهو، قوچ، گوزن، شترمرغ، بوقلمون، آموزش‌های لازم را به عشایر دهند و ضروری است که به این سمت گرایش پیدا کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار